Ben je kwetsbaarder voor ziektes als je ziek bent?

Ik heb griep, maar ben weer aan de betere hand. Vandaag en morgen ga ik weer naar buiten. Helaas is het heel erg koud buiten. Ben je zoals de vraag zegt dan kwetsbaarder?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je wordt niet ziek door kou.

Het beste antwoord

Ja omdat je bloedcellen nog bezig zijn het virus te bestrijden en dus niet bezig kunnen zijn nieuwe virussen te bestrijden. Maar ondanks dat veel mensen dat denken kun je niet ziek worden van lage tempraturen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja je bent dat kwetsbaarder omdat je witte bloedcellen nog bezig zijn om het huidige virus te bestijden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor welke ziekte denk je kwetsbaarder te zijn?
Frisse lucht wordt je niet ziek van. Het is gezonder buiten te lopen en wat frisse lucht op te doen dan binnen in een slecht geventileerde kamer waar meer mensen zijn,die allemaal hun virusjes bij zich dragen, en die makkelijk delen met anderen op die manier.
Gewoon goed aankleden tegen de kou, en gaan
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van kou of regen wordt je inderdaad niet ziek, ook niet als je tot je sokken toe, nat regent. +
Als je bezig bent te herstellen, is je weerstand nog niet optimaal en iemand met minder weerstand is per definitie vatbaarder voor ziektes.