Dat ligt aan je definitie van bewijs.
Als een heleboel wetenschappers die volgens hun wetenschappelijk verantwoorde aannames doen bewijs is: Ja, zie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verklaring_van_Durban

Is er bewijs volgens de richtlijnen die iedere WO student krijgt met wetenschapsleer: Nee, zie:
http://www.virusmyth.com/aids
http://www.virusmyth.com/aids/controversy.htm
(de 1e vier namen zijn in ieder geval makkelijk te controleren)

Toegevoegd na 1 minuut:
De laatste link is nu klikbaar in de bron.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
De informatie op die site is grotendeels gebaseerd op informatie van begin jaren 1990. Dat was vrij kort na de ontdekking van het HIV-virus, en dus ook kort nadat voor het eerst het verband werd gelegd tussen het virus en de ziekte. Sindsdien is een hoop extra kennis vergaard. Die ontbreekt op de site. Ik vind het typerend dat er wordt opgeroepen om de Wikipedia-pagina over HIV/AIDS aan te passen, het liefst met zoveel mogelijk mensen tegelijk zodat "de anderen" het niet meer kunnen tegenhouden. Als je je tot zulke methoden moet verlagen, en kennelijk geen steun meer vindt in wetenschappelijke kringen, is er iets grondig mis met je standpunt. Maar goed, misschien helpen een paar feiten:
--  In mensen met AIDS wordt het HIV-virus aangetroffen.
--  Hoe meer virusdeeltjes, hoe zieker de patiënt.
--  In mensen zonder AIDS wordt het HIV-virus niet aangetroffen.
--  Het HIV-virus zit in bloed. Overdracht van bloed van een besmet persoon draagt de ziekte over.
--  Het HIV-virus zit in sperma. Overdracht van sperma van een besmet persoon draagt de ziekte over.
--  Het HIV-virus zit *niet* in speeksel. Overdracht van speeksel van een besmet persoon draagt de ziekte *niet* over.
--  Middelen die virussen remmen, remmen de toename van HIV-deeltjes in een patiënt. Een patiënt bij wie de toename van HIV-deeltjes wordt geremd, krijgt minder snel AIDS dan een patiënt bij wie de toename van HIV-deeltjes niet wordt geremd.
--  Een handjevol mensen genas van AIDS. De genezing ging gepaard met het volledig verdwijnen van HIV-virussen uit het lichaam. Trek zelf je conclusies.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
" In mensen met AIDS wordt het HIV-virus aangetroffen"' Zelfs in Gallo testen, de zogenaamde ontdekker van HIV waren meer dan de helft van de AIDS patienten HIV negatief De rest van je stellingen zegt ook helemaal niks. Correlatie is geen causale oorzaak. Dat is dus de denkfout die vele wetenschappers maken, en jij dus ook
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi antwoord JAckD
Cryofiel
11 jaar geleden
Geen mooi antwoord. Het gewenste antwoord. Dat wat jij o zo graag wilt horen. Goed, niet voor jou, maar voor andere lezers, nu en in de toekomst (jij mag hier dus stoppen met lezen): De testen van Gallo werden gedaan in de allereerste beginperiode. Laten we in gedachten eens terugkeren naar die periode. Er was een ziekte bekend. Althans, gedeeltelijk - de ziekte was nog niet goed beschreven. Er was intussen wel duidelijk dat er echt iets aan de hand was, maa wat precies? Dat wist men nog niet. De oorzaak van die nieuwe, onbekende ziekte was natuurlijk al helemáál onbekend. Sommigen dachten aan een virus, anderen dachten aan vervuiling, weer anderen dachten aan vergiftiging door iets in het voedsel. Gallo was één van de mensen die dachten dat een virus de oorzaak zou kunnen zijn. Maar zekerheid was er natuurlijk niet, het was nog maar een gedachte. Dus wat doe je dan? Je gaat op zoek naar een virus. Maar: *welk* virus dan? Met welke eigenschappen? Dat was totaal onbekend. Gallo en anderen gingen dus op zoek naar een onbekend virus. En dat is nu eenmaal lastig zoeken... Via veel probeerwerk werd een test ontwikkeld. De eerste versies van die test gaven nooit een resultaat. Achteraf weten we dat ze testten op eigenschappen die dit virus toevallig niet had - geen wonder dat ze niets vonden. Maar ze gingen door. Bij elke volgende test die geen resultaat gaf, wisten ze welke eigenschappen het virus in ieder geval *niet* had. Zo bleven steeds minder mogelijke eigenschappen over. Zouden er uiteindelijk nul eigenschappen overblijven, dan hadden ze moeten concluderen dat ze het verkeerd hadden, en dat de ziekte toch niet door een virus werd veroorzaakt. Maar, na flink wat keren te hebben geprobeerd, hadden ze beet. Ze hadden nu een test die een virus aantoonde. Natuurlijk was die eerste test nog niet heel efficiënt: in veel gevallen gaf de test geen uitslag, terwijl de patiënt toch echt ziek was. Betekende dat dat die patiënt virusvrij was? Nee, natuurlijk niet! Het betekende dat hun test niet verfijnd genoeg was.
Cryofiel
11 jaar geleden
Later ontdekte men steeds beter welke eigenschappen dit virus had. Met die nieuwe kennis kon de testmethode worden verbeterd. We zien nu dan ook dat een test al virussen aantoont nog vóórdat de patiënt klachten krijgt! Het ongeloof van ivodepivo is dus gebaseerd op het feit dat de allereerste werkende virustest nog behoorlijk grof was. Het feit dat de testen sindsdien flink zijn verbeterd wordt door hem gemakshalve genegeerd, want dat past niet in het gewenste plaatje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel ik ga deze discussie sluiten. Ik denk niet dat we dichter bij de waarheid zijn gekomen. Ik sluit deze vraag graag af met een link naar een docu. Voor iedereen vrij te bekijken. Jackd de 10 punten gaan naar jou, en ja hij gaf het antwoord wat ik wilde horen, het meest eerlijke antwoord in mijn ogen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je voor de moeite, en je tijd! : )

Andere antwoorden (1)

Ja natuurlijk is dit wetenschappelijk bewezen anders zouden zo ook niet weten wat de oorzaak is en kunnen ze ook geen verder onderzoek doen om de oorzaak en de gevolgen aan te pakken.

Toegevoegd na 55 minuten:
Ja als je een ongelovige bent en niet wil lezen dat er wetenschappelijk onderzoek wordt gedaan en is gedaan jammer
http://www.gezondheidskrant.nl/48202/hiv-wetenschappers-op-weg-naar-volgende-doorbraak/
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vroeg om wetenschappelijk bewijs. Wist niet dat Wikipedia daar toe behoorde! ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik pleit voor je nadenk werk in de vorm van een extra linkje naar het aids fonds Helaas zeggen ze alleen dat ze extra geld nodig hebben voor een vaccin, niet hoe hiv aids veroorzaakt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Grappig hoe je in de verdediging schiet. Ik trek het fenomeen inderdaad sterk in twijfel. Maar ik ben hier niet om mijn gelijk te halen. Ik vraag om wetenschappelijk bewijs, dat is iets anders dan dat er onderzoek naar wordt gedaan, en het daarmee bewijst dat ik of je gelijk hebt.
Cryofiel
11 jaar geleden
Heb jij bewijs dat AIDS *niet* door HIV wordt veroorzaakt?