Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er artsen of psychologen met kennis van misophonie in Nederland?

Ik heb misophonie en ben hopeloos opzoek naar een dokter psycholoog of professor die mij kan helpen en ik hem met onderzoek naar misophonie, deze ziekte is heel onbekend en ik heb alleen op internet een paar artsen in Amerika kunnen vinden. Ik ben echt hopeloos en mijn leven met misophonie is echt heel moeilijk. Ik zou er alles aan doen om van misophonie af te komen.
Mvg Laurens

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
767

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja.
In Amsterdam.
Al in 2009 deed Arjan Schröder deze oproep:

Veel mensen die kampen met klachten passend bij misofonie/misophonia/Selective Sound Sensitivity Syndrome (SSSS). Hoewel dit voor de mensen die er last van hebben erg invaliderend kan zijn, is er helaas nog (te) weinig over bekend.

Binnen de Zorglijn Angststoornissen van de afdeling psychiatrie van het Academisch Medisch Centrum, houd ik me bezig met misofonie. Om misofonie beter te kunnen begrijpen en uiteindelijk beter te kunnen behandelen, zou ik graag in contact willen komen met meer mensen die er last van hebben.
met vriendelijke groet,

Arjan Schröder
Psychiater in opleiding
Academisch Medisch Centrum
Amsterdam

Hier is ook zijn e-mail adres, maar dat is van twee jaar geleden.
A.E.Schroder@amc.uva.nl
Neem anders contact op met het AMC.

http://forum.nvvs.nl/forum/tinnitus/viewtopic.php?t=3377&sid=131eda8d2b943164961761812658d833
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding