Mijn zoontje heeft sinds half juli 2011 tot nu al 3 x kinderzeer gehad. incl antibiotica! Is dit normaal zo vaak??

Mijn zoontje heeft wel eczeem maar speciale pakjes zodat hij zijn huidje niet kan open krabben. gister weer koorts gekregen en nu begint het dus alweer op zijn voetjes! Dokter zegt ach heel normaal maar mijn kind is al 2 x per maand ziek. en hoeveel kan zo'n kleintje hebben en hoevaak moet er wel niet antibiotica in? dit is al de 4e x sinds januari. hij is nu 1,5 jaar oud. Wie heeft hier ook mee te maken gehad?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten

Antwoorden (4)

Informeer of er voor deze aandoening ook andere antibiotica zijn (smal spectrum). Een dergelijke aandoening is lastig te verhelpen en komt snel weer terug. Vraag desnoods een second opinion aan een andere arts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is naar een homeopaat. Die hebben met eczeem vaak hele goede resultaten. Zeker bij kinderen. Ik heb er zelf veel baat bij gehad toen medicijnen en zalfjes niks hielpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zou eens aan je dokter kunnen vragen of iemand anders en misschien naar zou kunnen kijken? (een specialist ofzo) misschien is het wel een lichte vorm van een allergie die dan pas duidelijk zou worden.
Anders zou je je dokter kunnen vragen naar andere (bijvoorbeeld) homeopatische middelen.
Ik heb met Dr. A. Vogel hele goede ervaringen (homeopatische middelen) deze zijn gewoon bij de meeste drogisterijen te krijgen. Ik weet niet of het er ook voor eczeem is maar je zou altijd even in een goeie drogist kunnen overleggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probleem met kinderzeer (impetigo) is dat het bijzonder besmettelijk is en ook aan voorwerpen zoals speelgoed kan plakken.

Wanneer je kindje dan ook nog eens extra gevoelig is voor huidinfecties omdat het bv. eczeem heeft, is elk contact met een bron genoeg voor een nieuwe infectie.

Het lijkt me dan ook verstandig zijn speelgoed, speelmatten, beddengoed grondig te wassen.
Knuffels in de wasmachine, plastic speelgoed in een bak met een javelsopje, ...

En dat in combinatie met zijn eigen behandeling met antibiotica.

Als het wat veel tegelijk is, kan je beginnen met het beddengoed (en kledij). Leg eventueel makkelijk wisselbare overtrekken zolang hij nog besmettelijk is.
vervolgens kan je zorgen voor een kleine afgebakende speelhoek die je goed gereinigd hebt.
Vervolgens stuk voor stuk ALLE speelgoed wassen en teruggeven NADAT hij niet meer besmettelijk is.

Opletten:
alles wat hij aanraakt zolang hij blaasjes heeft, raakt opnieuw besmet !