Als mijn partner een koortslip heeft, mag ik dan in de buurt van een baby komen?

Ik weet dat een koortslip erg gevaarlijk kan zijn voor een baby.
Nu heb ik zelf geen koortslip, maar mijn partner wel en we geven elkaar ook gewoon kussen.
Kan ik nu ook het beste uit de buurt van baby's blijven omdat ik nu misschien toch drager van het virus ben? Of kan die besmetting alleen plaatshebben wanneer de koortslip zich manifesteert?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Ziekten
1.2K
Ritsuka
9 jaar geleden
dan ben jij dus nu ook besmet met koortslip, want je hebt hem gezoend.
Ritsuka
9 jaar geleden
of heeft hij nu geen blaasjes?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zij wel, ik (nog) niet.
Zou dus betekenen dat ik een baby gewoon kan knuffelen. :)

Het beste antwoord

Nadenoeg iedereen is besmet met herpesvirus, maar bij koortslippen zit je in een besmettelijke fase. Voor jouw besmettelijkheid maakt het dus niet uit dat je partner een koorslip heeft.