Kan je ziek worden van een stukje rauwe karbonade?

Er stond op de verpakking dat ze 7 minuten moesten bakken en de karbonade heeft ruim een kwartier in de pan gelegen. Aan tafel bleek dat het dikste gedeelte niet gaar was (was rood van binnen), kan je daar ziek van worden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
10.7K

Antwoorden (1)

Niet dat het aan te raden is rauw vlees te eten maar van een klein stukje rauwe karbonade zul je niet zo snel ziek worden, kans is vrij klein (tenzij deze over datum is). Varkensvlees en rundvlees zijn redelijk veilig wat dat betreft. Met kip moet je wel uitkijken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Daarnaast wordt een biefstukje vaak niet doorbakken gegeten. Bij varkensvlees is dit niet zo'n probleem alleen smaakt het niet zo goed
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een biefstukje is steriel van binnen, als het goed is