Geachte mede lezers ik heb te horen gekregen dat ik weer aan de tabletten moet van ADHD?

Ik ben 22 jaar ben toen gestopt met de ritalin vanwege dat ik in slaap viel op me werk had geen goede nachtrust maar ik zou nou niet weten hoe ik hier mee om moet gaan,

ik zit bij een zorg instelling qua begeleid zelfstandig wonen sinds dat ik gestopt ben met me ritalin ik slaap avonds weer beter en overdag ben ik gewoon al geheel wakker oké misschien staan der op dit moment wel 16 t.v. aan in me hoofd maar ben wel werk vaardig om door te gaan

wat zijn de verbeteringen qua medicatie van ADHD en wat zou een psycholoog mij hier in helpen moet ook van de begeleiding

m.v.g. Kittje

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten

Het beste antwoord

Wellicht kun je je vraag kwijt bij stichting adhd. Zij weten een hoop
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ga is contact op nemen met deze stichting

Andere antwoorden (3)

Kittje, heb 6 kids met ADHD en discalulie. Een groot probleem. Tot wij bij Bosman in Harderwijk terecht kwamen. Na heel veel test en onderzoeken zijn ze op de concerta gezet en ik moet zegge geweldig. Ze kinnen zich weer concentreren en functioneren weer prima. Een enkele keer een uitspatting maar geen rebounds zoals met ritallin. Een van de boy's moet voor het slapen gaan wat melatonine innemen om te slapen. Geweldig. Rustin het gezin en rust onder de kids.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een vriendin van mij slikt in plaats van Ritalin Concerta. Concerta bevat hetzelfde werkende bestanddeel als Ritalin, maar het verschil is dat je één tablet met vertraagde afgifte neemt per dag. Door die vertraagde afgifte werkt het langer, en heb je niet die pieken en dalen die je van Ritalin wel krijgt tussen de doses door. Het enige nadeel is dat Concerta niet vergoed wordt.
Overleg het eens met je huisarts, misschien is het iets voor jou.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kitty,

Ik heb ook dat talent ADHD. Ik bedoel het is niet allemaal negatief aan ADHD.

Je psychologe kan je helpen, met je zelfvertrouwen, je helpen om oplossingen te vinden voor problemen, ... Dus een behandeling voor ADHD bestaat niet alleen uit medicatie. Dat zou het écht héél gemakkelijk maken.

Trouwens medicatie bij ADHD moet je niet zien als een wondermiddel, maar als een hulpmiddel om te leren omgaan met je ADHD. Wat je kan leren bij je psycholoog.
Daarna kan je perfect leven zonder medicatie.

Wat je vraag betreft zijn er nog andere medicijnen voor ADHD?

Ja, de neuroleptica's, bijv. Dipiperon helpen ook.
Maar eigenlijk moet je dokter aan de hand van medicatie onderzoeken welke stof, neuro-transmitter. Je minder hebt.

Ik bedoel ADHD word veroorzaakt door 2 stofjes:
1) Dopamine
2) Doradrenaline.

Dus neuroleptica daar weet ik niet op welke stof ze precies invloed hebben.

Maar de andere 3 die enkel gegeven worden bij ADHD, daarvan weet ik het wel:
* Strattera: doradrenaline (alléén)
* Rilatine: dopamine (alléén)
* Welbutrin: doradrenaline en dopamine

Maar enkel de juiste stof mag ondersteunt worden door het medicament. Dus niet elke persoon met ADHD kan Welbutrin, want die beïnvloed beide stoffen.
Maar ook zal Rilatine geen invloed hebben op doradrenaline.

Met andere woorden de dokters staan écht voor een raadsel, want bij iedere persoon met ADHD is het uit pluizen wat helpt en wat niet Dat kan een proces van jaren zijn.

Dus begrijp je dat je begeleiding écht het beste met je voor geeft en je écht op de juiste manier bij staat in het leren om gaan met je ADHD.

Wees hen, maar dankbaar en weet dat het voor hen een even grote klus is als voor jezelf!!!