Hoe ontstaat er na liposuctie een trombose?

Er ontstaat dan natuurlijk bloedstolling in je lichaam, maar hoe leidt deze bloedstolling tot een trombose?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
2.2K

Antwoorden (3)

Door de operatie kunnen er beschadigingen aan de vaatwand zijn ontstaan. Ook kan je bloed als gevolg van de operatie extra snel stollen. Daardoor kunnen bloedpropjes in de bloedvaten komen, en dat is trombose. Daarom worden bloedverdunners voorgeschreven.
Amadea
11 jaar geleden
de bloedstolling veroorzaakt de trombose,het bloed stolt en stroomt niet goed door waardoor het stolsel steeds groter word tot de ader geheel afgesloten is,dan spreekt men van trombose ,trombus is een bloedstolsel.
Na liposuctie zijn er meestal bloeduitstortingen,die kunnen dus een trombus veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tijdens langdurige (bed)rust, zoals na een liposuctie en lipofilling, stroomt het bloed trager en kunnen er sneller bloedstolsels op de vaatwanden ontstaan. Door deze stolsels kan het bloed niet meer goed stromen met als gevolg dat bloedvaten mogelijk verstoppen. Dit verhoogt de kans op trombose.