Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de prognose voor leverkanker in een vroeg stadium?

Wat is de prognose voor primaire leverkanker die voortgekomen is uit een chronische auto immuun hepatitis ziekte, als je er vroeg bij bent? Met ‘vroeg’ bedoel ik een tumordoorsnede van 5 millimeter.

Vanzelf sprekende verschilt ieder mens. Maar hoe ziet de situatie (over het algemeen gesproken) eruit als men er op vroeg bij is? Denk bijvoorbeeld aan levertransplantaties, terugkerende leverkanker, uitzaaiingen, etc. De meeste internetbronnen spreken over 'slechte' prognoses. Is dat omdat de kanker (meestal) zo laat wordt geconstateerd, en dus te laat is, of omdat leverkanker een agressieve vorm van kanker is?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En als ik zeg 52.3234% wat heb je daar dan aan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet zo heel veel, aangezien je niet vermeld op wie/wat het percentage van toepassing is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt me dat je die vraag bij de arts moet stellen en niet hier.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het is natuurlijk niet mogelijk voor ons om je een prognose te geven via GV.
Maar ik begrijp heel goed dat je er zoveel mogelijk over wilt weten zodat je tenminste énig idee hebt wat wel of niet mogelijk is.
Ik ben even gaan zoeken en kwam onmiddellijk op de volgende site:

http://www.umcutrecht.nl/subsite/cancercenter/Patienten/Soorten-kanker/Leverkanker/Behandelmethoden-bij-leverkanker/Curatieve-behandeling.htm

Als ik dit lees is er echt nog een goede prognose, voorál omdat je er inderdaad vróeg bij bent.

Dat is dus echt een lichtpunt!

Sterkte in ieder geval.
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding