Weet iemand een mogelijke oorzaak waarom ik in 3 maanden tijd 10 kilo ben aangekomen?

Ik vraag dus niet hoe ik het er weer af kan krijgen!

Mijn eet-en leefgewoontes zijn niet veranderd, er is een algeheel schildklieronderzoek gedaan en heb afgelopen vrijdag gehoord dat er geen noemenswaardige afwijkingen zijn!

Het is opgehoopt onderhuidsvet en zit alleen in mijn buik,heupen en bovenbenen, de rest is hetzelfde gebleven.
Ik begrijp er echt niks van maar vind het wel heel vervelend,ben van maat 36 naar maat 40-42 gegaan.

Het ergste is dat ik het gevoel heb dat ik bont en blauw geslagen ben,kan daardoor bv ook niet meer op mijn zij liggen maar op mijn rug gaat ook niet omdat ik daar andere pijnklachten heb!

HELP AJB want ik ben moe en wil slapen!!!!

Toegevoegd na 12 uur:
Ik heb geen nieuwe medicatie en ben geen bestaande aan het af- of opbouwen.

Toegevoegd na 5 dagen:
Ik wil iedereen alvast heel hartelijk bedanken voor alle meedenkende,meelevende en lieve antwoorden/ reacties. Ik vind het heel moeilijk om de vraag af te sluiten zonder een beste antwoord te geven! Dinsdag mag ik eindelijk naar een specialist,naar aanleiding van wat hij te melden heeft hoop ik de vraag te kunnen sluiten met "het beste antwoord" daarom heb ik mijn vraag voor nu nog even verlengd!

Lieve groetjes vlindertje

Toegevoegd na 1 week:
Sorry, ieder 1 punt gegeven! Sept.onderzoeken door verschillende specialisten wegens te veel aandoeningen erbij in 1 jaar,gaan daarna behandelplan bedenken!
Pijn komt door slijmbeursaandoening. Nogmaals hartelijk dank allemaal!Groetjes vlindertje

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
21.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb geen antwoord, maar zou je wel aanraden te blijven zoeken naar een antwoord bij de dokter, zeker ook omdat je er andere klachten bij hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel, ik ben al bij verschillende artsen geweest maar op een gegeven moment houdt het op! Mijn laatste hoop is mijn,overigens zeer goede, revalidatie arts. ( zie mijn reactie op het antwoord hier onder)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zwanger?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is dit een onsmakelijke grap of zo?
Heb je de vraag,antwoord en reacties niet gelezen? Ik zal toch maar serieus reageren, ik ben bijna 52,heb geen partner, heb oa endometriose (was toentertijd nog niks aan te doen) en Sjogren!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mobie1980 ik dacht hetzelfde, kan toch?! Maar met 52 lijkt het wat onwaarschijnlijk.
Amadea
11 jaar geleden
Maar gezien jouw vorige vraag, vlindertje, zou het heel goed kunnen dat dit te maken heeft met de hypothyreoïdie!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@mobie en yumaindia, denken jullie echt dat artsen dan zoveel tijd en geld in onderzoeken steken en is het bij een zwangerschap ook dat je het gevoel hebt dat je bont en blauw geslagen bent???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo "conqie" Dank je wel, je verwoordt in het eerste deel precies wat ik voelde alhoewel het ook een opluchting was dat mijn schildklieren goed werken! Ik weet dat het een complexe vraag is maar dacht ik "gooi" het toch in de groep,wie weet waar het toe leidt?! Ik begrijp niet precies wat je bedoeld met: Zo kan je leeftijd van 50+ zorgen voor ineens een gewichtstoename door een hormonale disbalans en hoeft niet eens de bekende menopauze te zijn… Een gewichtstoename op mijn leeftijd is idd niet vreemd maar 10 kilo in 3 maanden en dat het zo'n pijn doet,vind ik wel vreemd.
Menopauze begon ca 6 jaar geleden.
Aan slapeloosheid lijd ik al zo'n 20 jaar.
Ik slik veel voedingssupplementen (omdat ik een slechte eter ben,altijd geweest) waaronder ook magnesium en zink. mmmmmm ik weet het echt niet meer,eerst nog maar eens afwachten of mijn revalidatie arts nog iets toe kan voegen en anders heb ik als laatste optie nog mijn pijnbestrijder,levert dat ook niks op dan moet ik ook hiermee maar zien te (over)leven.
Maar....misschien komt er nog een verlossend antwoord ;-) Wat ik trouwens heel vreemd maar wel fijn vind is dat ik corrigerend ondergoed voor buik,heupen en dijen heb gekocht, toevallig afgelopen week in de aanbieding bij Lidl ;-) als ik dat aantrek doet het natuurlijk pijn maar als het eenmaal zit dan trekt zelfs het beurse gevoel weg? Omdat ik vermoed/weet dat het niet goed is voor de bloeddoorstroming ivm mijn spataderen :-( trek ik het 2 keer per dag een uurtje aan zodat ik het dan even vergeet ;-)) Groetjes van vlindertje :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Echt niet sexy :-( gaat van iets boven mijn knieën helemaal tot onder mijn borsten, heb het wel in roze genomen dacht dat de hondjes dat wel leuk vonden:-)) want er is verder niemand die het ziet, ik ook niet want kijk nu zo min mogelijk in de spiegel ;-( Weet niet eens dat je verschillende vormen van Sjögren hebt? Krijg alleen pilletjes om "speeksel"aan te maken en oogdruppels, arts zegt dat er verder niks aan te doen is, zit ook niet op NOG meer medicatie te wachten!
Heb al ontstekingen en reumatische klachten( reumatoïde artritis) heb daar ontstekingsremmers voor. Bedoel je zo iets? Ik heb wel pilletjes tegen overgangsklachten omdat ik er veel last van had en dat er niet ook nog eens bij wilde hebben! Ik blijk al 30 jaar fybro te hebben ( toen was er nog geen woord voor) maar nooit beurs gevoel gehad? Schreef ik 20 jaar slapeloosheid oh moet 30 zijn, net zolang als de fybro:-)
Het is natuurlijk niet zo dat ik nooit "echt" slaap want dan was ik er al lang niet meer geweest!
Echt slapen doe ik gemiddeld 1,5 -2 uur per nacht verder heb ik af en toe een hazenslaapje zowel 's nachts als overdag.
Het gebeurd wel dat ik helemaal niet slaap maar dat is gemiddeld 1 keer per week.
"Nep"slapen duurt wel langer ca 4 uur als ik maar genoeg slaapmedicatie in neem en dat doe ik hooguit 2 keer per week anders helpt het helemaal niet meer!
Af en toe ben ik zo uitgeput dat ik spontaan 6-8 uur slaap dat is helaas maar 1 á 2 keer per maand :-(( Nu ben ik inmiddels zo moe dat ik mijn "sexy slip" aan trek en hoop dan lekker even in slaap te vallen en anders gewoon even ontspannen met iets minder pijn!! Ik wens jou ook weer héél veel sterkte met alles!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Super dat je dit voor me hebt opgezocht,bedankt weer!!
Bij dat "beurse gevoel" staan blauwe plekken en ja die heb ik heel vaak maar het beurse gevoel wat ik nu aan mijn bovenbenen en heupen heb voelt heel anders,is ook niet blauw,wel hard door dat opgehoopte onderhuidse vet! Ik had toen de fibro begon gelukkig een fantastische reumatoloog die me heel serieus nam waardoor hij ook verschillende onderzoeken (waaronder 1 hele pijnlijke waar ik een dag voor in het ZH moest blijven) heeft laten doen en daardoor achter meer reuma soorten kwam!
Hierdoor heb ik ook ergotherapie gehad waar ik nu nog steeds baat bij heb!
Wil dit binnenkort weer gaan doen omdat er uiteraard veel meer mogelijkheden bij gekomen zijn! Mijn revalidatie arts ( ook een hele goede) heeft me al een jaar geleden aangeraden om 3 maanden naar Heliomare
(revalidatiecentrum) te gaan maar ik kan niet zo lang zonder mijn hondjes :-(( Fibro is inmiddels gelukkig wel een erkende ziekte! Het woord "slapeloosheid" kan ik in het vervolg idd beter vervangen voor "slaapstoornis" want 30 jaar slapeloosheid is onmogelijk! Echt weer mooie vlinders,het gedichtje kan ik helaas niet vinden:-(
Ook toevallig dat Batafurai, vlinder betekend;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry voor mijn late reactie en dat terwijl ik het juist zo lief vond,komt omdat ik iets voor je heb gedaan wat steeds niet naar mijn zin was, rara ;-) Ik ben echt superblij met het schitterende gedicht,ga hem zeker opfleuren,uitprinten,inlijsten en op een mooie plek hangen!!
Ik wist natuurlijk ook niet dat Batafurai vlinder betekend maar zag dat verder op de site staan ;-) Wat betreft (de meeste) van mijn artsen en specialisten had en heb ik het idd mee getroffen,degenen die ik nu heb zijn buiten kundig,echt geïnteresseerd,meelevend,denken met me mee en niks is ze te gek of te veel! Mijn huisarts,pijnbestrijder en reumatoloog bellen zelfs met enige regelmaat "gewoon"om te vragen hoe het met me gaat!! Ik krijg sinds ik last heb van hartfalen en helemaal na een plotselinge bloeding bij mijn hersens, 2 x per jaar een uitgebreid bloedonderzoek dus hoop dat ik wat betreft tekorten of te veel aan vitamines,al die B's e.d niet meer voor verrassingen kom te staan!
Wat betreft de "getallensoep" zoals jij dat zo mooi noemt,is voor mij ook abracadabra, zie het op de uitslagen staan en weet door de < of > of het foute boel kan zijn ;-) Lijkt me een lekker en gezond broodje,ga ik ook eens proberen :-))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ok hoop op goed nieuws , en dat ze de oorzaak kunnen vinden de dinsdag
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel, ben bang dat ik dinsdag nog geen antwoord zal krijgen maar dat er eerst nog een aantal onderzoeken zullen plaatsvinden:-( Zoals beloofd houd ik je sowieso op de hoogte,als de vraag al weg is zal ik dat via een pbtje doen oké? Groetjes vlindertje
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Vlindertje,
Heb jij uiteindelijk een antwoord gehad op je vraag hoe je in 3 mnd 10kg kon aankomen en weet je nu de oorzaak?
Had nl dezelfde vraag en kwam bij jou terecht!
Waarbij het mij opviel in het lezen, dat ook jij fibro en sjogren hebt, naast vlgs mij reuma e.d.
Bij mij ditto en ik heb ook narcolepsy (slaapbroblemen)
Gebruik geen prednison, omdat ik weet dat dit bij mij pas helpt als ik hier heel veel van slik.
Gebruik alleen hoogstnoodzakelijke medicatie voor narcolepsy en mijn darmen, naast b12, glucosamine e.d. Verder houd ik mijzelf staande dmv 45min spierversterkende oefeningen.
Ook bij mij geen ander eetpatroon en alleen aangekomen in de buikstreek en bovenbenen.
Ben heel benieuwd of jij uiteindelijk weet waardoor je was aangekomen.
Groetjes Anya

Antwoorden (7)

Ik begrijp dat dat erg vervelend is. Zo snel aankomen is zeker niet gewoon. Je komt niet zomaar 10 kilo aan als er niets veranderd is in je eetpatroon.
Hou je geen vocht vast, of gebruik je medicijnen? Lijkt me belangrijk om eens te laten uitzoeken waarom je ineens zo bent aangekomen.
Ik zou zeer zeker naar de dokter gaan en vragen om een bloedonderzoek of iets dergelijks.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Dank je wel voor je antwoord! Ik houd geen vocht vast, heb geen andere medicatie gekregen de laatste tijd, aantal bloedonderzoeken gehad die niks hebben opgeleverd! Net zoals bij al mijn andere ziektes snappen de artsen niet hoe het komt en weten daarom ook niet wat ze er tegen kunnen doen:-( Ik heb volgende week een afspraak met mijn revalidatie arts die gaat kijken of er meerdere onderzoeken mogelijk zijn maar hij zette er al een vet vraagteken bij! Ik heb als pijnstiller (voor andere ziektes en aandoeningen) oa morfinepleisters en gebruik meerdere soorten slaapmedicatie (uiteraard niet tegelijkertijd) maar zelfs daarmee kan ik niet slapen! (paar keer per dag/nacht dut ik 5-10 minuutjes in bij de tv of pc) Groetjes vlindertje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel veel sterkte!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel,kan ik goed gebruiken ;-)
waar ik aan denk is dat je een periode in bent gegaan waarin je minder actief bent. het lichaam spaart dan energie. het komt wel eens voor na een burnt-out want je lichaam is voor die tijd over de toegestane grens gegaan. De balans moet dan weer moet gezocht. hoop niet dat je een burnt out hebt gehad. Vreemde ervaring heb ik ook wel gehad en je lichaam neemt veel tijd voor herstel ik zit nu weer op mijn gemiddeld mtje 38.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb hetzelfde gehad en bij mij bleek het door medicijnen te komen.
bij nieuwe medicijnen lees je de patiëntenbijsluiter, daarin staan de bijwerkingen en bij zelden stond: verhoogde eetlust en/of gewichtstoename... bij mij was het niet zelden, maar natuurlijk...

lees altijd je bijsluiter, dan weet je waar je op moet letten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zou inderdaad door nieuwe medicatie kunnen komen maar daarom heb ik ook bij mariejose een reactie gegeven dat ik geen nieuwe medicatie heb. Overigens ben ik er niet voor om de bijsluiter meteen te lezen,veel mensen gaan dan ook voelen of denken te krijgen wat er allemaal aan bijwerkingen "kan" zijn.
Zelf ga ik pas lezen als ik merk dat er iets veranderd aan mijn lichaam of andere klachten krijg om te kijken of het een bijwerking kan zijn. Nu is het wel zo als er hele vervelende bijwerkingen regelmatig "kunnen" voorkomen dit bij mijn apotheek al tegen mij wordt gezegd,waarschijnlijk omdat ik al een scala aan medicatie heb! Bedankt voor je antwoord en het meedenken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik lees altijd meteen de bijsluiter, ook ik slik vele medicijnen en wil, nee moet weten waar ik op moet letten.
inderdaad veel mensen "krijgen" last van wat er aan de hand zou kunnen zijn, het zij zo. maar, vlinder, misschien moet ik van apotheker veranderen en bij de jouwe klant worden ! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed plan ;-) ik moet zeggen dat ik nog nooit zo'n goede apotheek heb gehad,ze denken met me mee, staan altijd voor me klaar,nemen de tijd enz. Ik weet niet meer of je gelezen had over de medicatie bij sjogren om speeksel aan te maken? Dat was een voor mij te dure medicatie omdat ik het altijd moet blijven gebruiken, de volgende dag werd ik gebeld dat ze hetzelfde hadden gevonden onder een andere naam die wel vergoed wordt!
Top apotheek toch?!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, dat is bijzonder: top! gelukkig, je verdient het ! :))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat lief,dank je wel,kon ik net even gebruiken want zit er even door heen!
Groetjes vlindertje
Weet je wel dat hypothyreoïdie de volgende verschijnselen kent? Je schreef dat je die aandoening er gratis bij hebt gekregen, nou deze gevolgen blijkbaar ook:
- Zich sloom en moe voelen
- Slaperigheid ondanks voldoende nachtrust
- Spierkrampen, stijve armen of benen
- Gewichtstoename
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste Amadea, dank je wel WEER maar mijn vraag over hypothyreoïdie had ik 2 dagen later weggehaald omdat ik hoorde dat het dit toch niet bleek te zijn n.a.v nog een onderzoek.
( Sorry dat ik dit niet aan jou heb doorgegeven terwijl je me zo goed probeerde te helpen,was te zeer van slag!) Juist doordat ik alle symptomen heb,op voldoende nachtrust na,kwam mijn reumatoloog tot de conclusie dat ik hypothyreoïdie had waar ik niet blij van werd maar wel logisch vond! Nu maar weer kijken wat de volgende onderzoeken uitwijzen "als" er iets uitkomt :-( Groetjes vlindertje ( ik houd je op de hoogte)
Wat noem je geen noemenswaardige afwijkingen?
Dat doet mij in combinatie met je klachten en schildklieronderzoek aan het volgende denken...

Een hypothyreoïdie dan zijn bij bloedwaarden de TSH EN de FT4 afwijkend. Dat wordt behandeld met schildklierhormoonpillen (hetzelfde hormoon als je eigen schildklier maakt). Een aanvulling dus op een schildklierhormoontekort.

Als alleen de TSH afwijkend is, en de FT4 (nog) goed, noem je het een subklinische hypothyreoïdie.

Helaas gaan nog veel artsen ervan uit dat die NIET behandeld hoeft te worden, ondanks veel klachten van patiënten.

Een endocrinoloog (internist gespecialiseerd in de hormoonhuishouding, waaronder schildklier) kijkt daar veel genuanceerder naar.

Heb je subklinische hypothyreoïdie EN KLACHTEN dan zoekt hij/zij verder: naar schildklierantistoffen bijvoorbeeld, of laat een echo van de schildklier maken.

Ik weet natuurlijk niet wat 'geen noemenswaardige afwijkingen' hier zijn, maar als het om een subklinische hypothyreoïdie gaat: laat je niet met een kluitje het riet in sturen. Vraag een verwijzing naar een endocrinoloog (geen gewone internist) en leg je problemen voor!

Zelf heb ik meer dan 10 jaar onbehandeld (onnodig) met veel klachten rondgelopen. En ik was maar net subklinisch hypo.

Er is veel verschil: mensen die met duidelijke hypo nog gewoon functioneren. Mensen met maar net subklinische hypo die als een dweil functioneren.

Het ligt dus nogal persoonlijk of je wel of geen klachten hebt bij een subklinische hypo...

Wat je kunt doen: vraag je waarden op en ook de normaalwaarden van het laboratorium. Is de TSH boven de normaalwaarden, of er net op/onder, vraag een verwijziging!

Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Dank je wel voor je uitleg alhoewel ik nog wel subklinische hypothyreoïdie moet opzoeken want die had ik nog nergens zien staan alleen hypothyreoïdie waardoor ik dacht dat ik dat had en er daarom bloed onderzoek is gedaan. Lab uitslagen neem ik altijd mee,niet alleen voor mijzelf maar is ook handig als ik weer eens naar een specialist moet. Je zegt:Als alleen de TSH afwijkend is, en de FT4 (nog) goed, noem je het een subklinische hypothyreoïdie.
Niks over als het net andersom is,weet je daar wel iets meer over?

De TSH is perfect,zit precies in het midden van wat het mag zijn ( 2.64)
De FT4 zit er net iets onder (11.2) vandaar dat ik of eigenlijk de arts het heeft over geen noemenswaardige afwijkingen! Ik hoop dat je mij daar nog iets meer over kunt zeggen.
Alvast bedankt!
Groetjes vlindertje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat zijn de normaalwaarden van de FT4? Zit die net onder het gemiddelde of onder de ondergrens?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1000 x excuses voor superlate reactie , Normale waarde FT4 is 12-22
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Reden om verder onderzoek te laten doen. Minstens om nog eens regelmatig de TSH en FT4 te laten meten. Misschien zijn er al eerdere waarden??? Zet ze zelf eens op een rijtje.
Wijken ze erg af, is er een neergaande trend, schommelt het nogal... Dat kan allemaal informatie geven. Het kan misschien éénmalig afwijkend zijn (andere medicatie?, andere ziekte?, maar gezien je klachten zou ik om een verwijzing naar een goede endocrinoloog (in dit geval zou ik een academisch ziekenhuis zoeken) vragen. Dat is de specialist die hier meer over zou kunnen zeggen en verder onderzoek zou kunnen doen. Bij een FT4 onder de normaalwaarden (ook al is het maar net) en TSH binnen de normaalwaarden kan er een probleem zijn met de hypofyse. De hypofyse is de dirirgent van het hormoonorkest en produceert onder andere TSH, dat de schildklier aan moet sturen om FT4 te maken. Is er een hypofyseprobleem dan is de TSH laag of minimaal verhoogd en de FT4 te laag. Vaker zijn ook andere hormonen soms laag of laagnormaal.
Je zou je huidige arts als die niet wl doorsturen wel nog kunnen vragen om onderzoek naar bijnierschorshormonen (het aansturend hypofysehormoon ACTH en cortisol), de vrouwelijke hormonen en ook prolactine. Om een indicatie te hebben of andere hormonen ook laagnormaal/te laag zijn.
In welk geval hij/zij waarschijnlijk wel wil doorverwijzen. Maar eigenlijk ben ik van mening dat je met deze waarden recht op duursturen naar de specialist op dit gebied en dat is een goede endocrinoloog!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nogmaals dank, ik zal hier zeker iets mee gaan doen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nog een aanvulling. Meestal wordt aan een hypofyseprobleem gedacht als TSH EN FT4 te laag (onder de normaalwaarden zijn). Een bekend endocrinoloog vertelde me echter dat de TSH ook normaal, soms licht verhoogd kan zijn. TSH en FT4 te laag is duidelijk voor doorverwijzing. Jij zit hier in een grijs gebied, dat mijns inziens gezien klachten doorverwijzing rechtvaardigt.
Kan het niet zo zijn, dat je in de overgang bent ?
Toen ik in het begin ven de overgang was, kwam ik ook vele kilo's aan. De overgang geeft vele lichamelijke klachten. Dat je moe bent, en slecht slaapt hoort er allemaal erbij. Maar de klachten zijn bij velen verschillend.
Veel sterkte toegewenst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Lees de reacties bij de vraag, daar vertelt Vlindertje "Menopauze begon ca. 6 jaar geleden"...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je Amadea ;-)
Waar ik aan denk is dat je 51 jaar bent, niet iedereen kan tot die leeftijd maatje 36 blijven houden. En denk dat het gewoon de leeftijd is. Je wordt ouder eten verteerd minder sneller dan eerder enz.

Ik zelf weet veel van microbiologie dus dit is iets anders voor me jou probleem. Maar ik vermoed dat dit het gaat zijn indien alle andere testen positief is en geen afwijkingen toont.

Indien uiteraard dit blijft doorzetten en nog eens 10 kilo bij komt zou ik je aanraden om een bloedtest te laten afnemen. Er zijn nog heel wat meer ziekten waar ik me nu niet ga over uiten omdat dit niet zeker is, daarom bloedafname kan al heel wat informatie uithalen.

Laat me zeker iets weten via pm hoe het verder evolueerd.

Groetjes Ritchie

Toegevoegd na 1 minuut:
evolueert bedoel ik

Toegevoegd na 17 uur:
Ik zal even een aanvulling doen op je vraag. Want er zijn ook virussen zoals ik reeds zei die kunnen een aanleiding zijn van overgewicht. Vraag een bloedcontrole om te testen op het Virus: Adenovirus-36. Dat Virus kan leiden tot overgewicht. Laat me iets weten indien deze negatief of positief is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste Richie, Ik hoef geen maatje 36 te houden daar gaat het mij ook helemaal niet om!
Dat je langzamerhand aan kunt komen als je ouder wordt weet ik ook maar 10 kilo in 3 maanden vind ik en gelukkig mijn specialisten ook, NIET normaal!
Over wat voor soort bloedtest heb jij het want voor de schildklier heb ik,zoals je hebt kunnen lezen,al gehad! Als ik dit zelf na lees lijkt het zeer aanvallend over te komen,dat is niet mijn opzet maar ik weet het niet anders meer te omschrijven! Groetjes vlindertje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste Nee hoor je komt zeker niet aanvallend over.
Heb ene aanvulling gedaan op je bericht.
Kan je even je bloed laten testen op het virus Adenovirus-36. Deze kan een aanleiding geven tot overgewicht. Ben je net voor je bij bent gekomen een verkoudheid gehad ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus een verkoudheid luchtinfecties , of keelontsteking of buikloop of oogontsteking?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik mankeer zo vaak iets doordat ik zoveel verschillende aandoeningen en ziektes heb dat ik me dat niet meer kan herinneren. Ik kan me niet voorstellen dat ik zomaar even tegen mijn arts kan zeggen dat er even bloed getest moet worden op het virus Adenovirus-36 want dan vraagt hij natuurlijk waar ik die wijsheid vandaan haal. Ik wacht liever nog even mijn bezoek aan mijn revalidatie arts af volgende week voordat ik verder stappen ga ondernemen, zal de naam zeker wel noemen en jou eventueel via een pb op de hoogte houden! Voor nu hartelijk dank voor al je info en adviezen! Groet vlindertje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
o zie het al je bent van Nederland is een hele procedure jammer genoeg om een gewone bloedafname te doen. In Belgie gaan we gewoon naar de huisarts en laten bloed testen. Mijn vriendin is ook van Nederland en wonen nu aan de grens in Belgie, dus weet de verschillen. Jammer dat dit in Nederland op zijn amerikaans is kost daar ook zoveel en je hebt geen eigen keuze, hier in belgie gaan we gewoon naar een dokter vrije keuze, ben ik niet tevreden van die dokter ga ik naar een andere dokter. Wachtlijsten enz is ook heel erg in Nederland , mijn vriendin zei me wat een verschil, ze ga nooit nog naar nederland naar een dokter. Ook onze ziekenhuizen aan de grens en Antwerpen zitten veel Nederlanders omdat we hier niet zo echt met wachtlijsten zitten, indien ernstige wordt je direct geholpen. Is een enorme verschil, hopelijk veranderd dit eens in Nederland. Dus begrijp het wel dat je niet zomaar kan gaan, vind het wel erg dat het niet anders kan in Nederland. Laat me gerust iets weten als je iets meer weet. Groeten Ritchie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo Ritchie, aangezien ik pas eind september een reeks onderzoeken krijg ben ik bang dat ik ga vergeten om jou nog een pbtje te sturen, ik hoop dat je me dit niet kwalijk gaat nemen. In ieder geval hartelijk dank voor alles.
Groetjes vlindertje