Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Kun je ook keelpijn krijgen door hooikoorts?

Ik heb sinds mijn jeugd al last van hooikoorts, ene jaar wel minder last als het andere jaar, maar kun je van hooikoorts ook keelpijn krijgen? heb dit nu ong...1 week met vaak snachts kriebelhoest, en heb last van benauwdheid.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja dat kan! Ik ben er zelf toevallig een maand geleden voor bij de huisarts geweest. Mijn keel/verhemelte was helemaal rood, er zaten bultjes en het jeukte als een gek (werd zelfs tot 6x per nacht wakker van de jeuk). Toch maar naar de huisarts, en hij zei dus dat het hooikoorts was. Eerst geloofde ik dat niet, want ik had verder geen verschijnselen zoals loopneus of niezen. Toch hooikoortstabletten gekregen, en na 2 dagen werd het al minder :)

Ja, door hooikoorts raakt je keel geïrriteerd door pollen en stofdeeltjes waardoor je keel ontstoken kan raken. Eenmaal als je keel geïrriteerd is is je kans groter op keelontsteking en dat uit zich in keelpijn. Een glas water drinken kan helpen om je keel te zuiveren, niet in het licht kijken (om het niezen te vermijden) en je doet er zeker goed aan door altijd een verstuiver of medicatie te halen bij de apotheek om dit soort allergie binnen perken te houden.

Keelpijn kan wel degelijk veroorzaakt worden door hooikoorts!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100