bij diabetes 2: is honing goed als vervanger van suiker?

12 jaar geleden
in: Ziekten
1.5K
ItisILeClerc
12 jaar geleden
lijkt me niet - honing smaakt smerig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kwestie van smaak.

Het beste antwoord

Honing bestaat voor zo'n 80% uit suikers. Deze zijn voor mensen met diabetes mellitus niet beter of slechter dan de "gewone" suiker.
Het is dus geen goede vervanger, maar alleen een alternatief.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Cryofiel
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stevia is een goed alternatief!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat al vloeibaar te krijgen dat je weet u2d en zo ja: waar?
Cryofiel
12 jaar geleden
Anders neem je gewoon aspartaam. Daarvan is de toegestane hoeveelheid veel hoger dan van stevia.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oeps neem asjeblieft geen aspartaan dat is kankerverwekkend en echt niet gezond dus....!!!!
Cryofiel
12 jaar geleden
Die verhalen vallen in dezelfde categorie als de verhalen over stralende mobieltjes naast je bed (ze stralen niet), farmaceuten die proberen ons ziek te maken zodat we hun medicijnen nodig hebben (dat proberen ze niet), gloeilampfabrikanten die hun gloeilampen expres zo maken dat ze na twee jaar kapot gaan (dat doen ze niet), en vliegtuigen die ons beïnvloeden met chemtrails (dat zijn condensatiesporen van water).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou cryofiel ik zou nog maar eens beter kijken naar naar je info.......................zeker stralen mobieltjes en farmaceuten die zijn ook niet te vertrouwen en chemtrails bestaan ook.................
Cryofiel
12 jaar geleden
Aha! Dankjewel! Nu weet ik eindelijk waarom ik af en toe halverwege de nacht wakker word: dat komt van HAARP!

Andere antwoorden (2)

Ja hoor, dat is geen bezwaar, maar waarom zou je suiker vervangen? Je mag als diabeet rustig suiker gebruiken, zij het met mate.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, ik snap die min weer es niet.... maar dat zal aan mijn besuikerde brein liggen....????????????????????????????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja klopt eten en dus ook suiker heeft invloed op je brein..... stevia is een natuurlijk zoetmiddel en dus veilig te gebruiken..... maar heel veel etenswaren uit de supermarkt hebben negatieve invloed op je lichaam en je brein............ succes....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uh... was die min dan van jou u2d?
Je kunt als diabeet type 2 best wat suiker gebruiken, dat is niet verboden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ok maar suiker is wel vergif dus je kan beter stevia gebruiken als je wat zoets wil.......toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
....of fruit... ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-jaja ok das ook goed:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of seks....???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of een suikerspin? Krijg je ook meteen de broodnodige eiwitten binnen!
Stevia is een goede vervanger voor suiker!Is natuurlijk zonder nadelige effecten die suiker wel heeft,bij de natuurwinkel verkrijgbaar....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps, had nog niet gezien dat je zelf antwoord had gegeven, dus ik herhaal mijn vraag hier nog een keer: Is dat al vloeibaar te krijgen dat je weet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hier een link waar je kan kijken....succes http://www.steviazoetstof.nl/?gclid=CLGh6b-TlK8CFYOGDgodD1Wv0g
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En trap NIET in de Natrena-Stevia: die bevat geloof ik 3% stevia en verder de gewone zoetstoffen.
Dus kijk goed op het etiket!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja je moet wel de echte stevia hebben idd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah okee, NOG weer wijzer geworden. Dank!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt u2d, en aangezien stevia nu toegelaten is op de markt, denken veel zoetstofproducenten daar eens lekker van mee te gaan profiteren.
Volgens mij is het bij Natrena zo dat de vloeibare reelijk puur is, en de 'strooiversie' 3% stevia bevat en de rest de standaardzoetstoffen. Ik denk zomaar dat andere merken net zo zullen gaan werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarom kan je het beste naar een natuurwinkel gaan waar ze de pure stevia verkopen,anders schiet het nog niet op idd.