Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan mijn vrouw haar haar terug krijgen na een chemokuur ivm borstkanker is nu bijna twee jaar geleden en ze heeft nog bijna geen haar ?

haargroei komt maar niet op gang weet u een oorzaak

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
746
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal met de zwaarte van de kuur samenhangen, en eventueel met haar gesteldheid.
Tijdens de chemo laat het lichaam de haren vallen omdat het geen energie meer heeft om ze vast te houden.
Als je vrouw min of meer hersteld is van de chemo zou haar haar terug moeten komen. Misschien heeft de controlerend arts tips? Bij mij begon mijn haar vrij snel na de chemo terug te komen, al blijft mijn kale kruin (die ik trouwens al had) nog steeds kaal. Verder wens ik jullie sterkte in jullie strijd om er bovenop te komen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou eens bij de arts informeren; of er wat kapot gemaakt is met de chemo.
Sterkte!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Er bestaat een stichting met de naam; Geef Haar een kans. Misschien dat jullie daar wat wijzer kunnen worden.
Ik voeg de bron er bij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze stichting promoot hoofdhuidkoeling tijdens chemotherapie om haaruitval te voorkomen. Daar heeft de vragensteller dus niets meer aan.
Volgens onderstaande link heeft de medische wetenschap er nog geen antwoord op gevonden. De artsen bereiden patienten meestal niet voor op de mogelijkheid dat het haar helemaal niet terugkeert. De chemotherapie heeft de haarvaten dan helemaal kapot gemaakt.

Ik vind het heel erg voor je vrouw!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding