ik proef reeds enkele dagen zeer slecht wat ik eet. kan dit komen door contact met strooizout, op mond en neus ?

Toegevoegd na 28 minuten:
het strooizout bevatte calciumchloride, ik ben even op wiki aan zoeken. ik blijf van mening dat het aan het strooizout is te wijten. want voel mezelf niet ziek. bedankt voor jullie meningen

Toegevoegd na 36 minuten:
achter een klein manueel strooiwagentje gelopen. Ik proefde zout op lippen en tong. Ik heb last van verminderde smaak en puntje van tong voelde verbrand aan, terwijl ik geen hete drank had genuttigd. ik heb gewoon het stof ingeademd, effect zal wel afnemen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
1.1K

Antwoorden (4)

Nee.
Strooizout is gewoon zout en daar krijg je geen rare verschijnselen van. Zeker niet als je het gewoon afgespoeld hebt.
Bovendien:
Je smaakpapillen zitten niet op je mond en je neus.

Ben je verkouden?
Zit je neus dicht?
Gebruik je medicijnen?
Heb je last van je tanden?
Doe je goed je tanden poetsen, en flossen en je tong reinigen.

Drink je regelmatig wat water? Gewoon water, neutraal water. Proef de smaak van water.

Als dat allemaal goed is en je blijft last houden:
HUP naar de dokter!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je verkouden bent kan de smaak en reuk tijdelijk minder zijn. Dat dit door strooizout zou kunnen komen heb ik tot nog toe nog nooit van gehoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee niet door strooizout.
Misschien lijkt dit een dom antwoord, maar als je je tong verbrand hebt met bijvoorbeeld warme chocolademelk, proef je ook minder. Dit zou natuurlijk kunnen... Waarschijnlijker is een van de vragen die in het antwoord boven me gesteld worden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, je kan ook gewoon een koudje hebben, dan ruik je minder en dus proef je minder