waarom mag je niet geopereerd worden als je bloeddruk te hoog is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
18.6K

Het beste antwoord

Een te hoge bloeddruk is vaak een manifestatie van problemen aan de kransslagader of de bloedsomloop in het algemeen. Bij een te snelle hartslag en bij een hoge bloeddruk ontstaat zuurstoftekort in hartspierweefsel. Dit geeft een verhoogde kans op een hartinfarct tijdens of na de operatie. Daarbij is er een verhoogde kans op bijvoorbeeld een hersenbloeding of andere bloedingen.
Zodoende zal de bloeddruk behandeld moeten worden voordat er geopereerd kan worden. De bloeddruk moet binnen een normaal bepaald bereik zijn. Men wordt afgekeurd voor een planbare operatie (voor een niet-mentale aandoening) als de bloeddruk boven de 180 bovendruk is, of als de onderdruk boven de 100 is.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je antwoord.