kunnen ouders van kinderen die waterpokken hebben, en het zelf al hebben gehad, het virus toch doorgeven aan andere mensen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
1.3K

Antwoorden (3)

ja..want de waterpokken kan je zelfs twee keer krijgen..

Toegevoegd na 3 minuten:
de waterpokken is een virus dus het kan zeker

http://waterpokken.10-tips.nl/complicaties.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben 15 en heb het al 3 keer gehad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan ben jij de God van de Waterpokken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou nou..ik heb ze vroeger 2 keer gehad..de tweede keer is idd doorgegeven door mijn tante die had twee kinderen thuis met de waterpokken..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik ben gewoon een waterpok-.-
Nee, want het waterpokkenvirus wordt doorgegeven door speekseldruppeltjes, b.v. in niesbuien aan het begin van de besmetting. Verder kun je het krijgen van vocht uit de bultjes. Op het moment dat je de waterpokken overal hebt, heb je het virus al enkele dagen te pakken.
Alleen kinderen die zelf de waterpokken hebben, hebben waterpokkenvirus in hun speekseldruppeltjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waterpokken wordt veroorzaakt door een virus, dit virus blijft na de waterpokken latent in het lichaam aanwezig. Dit betekend dat het wel in het lichaam aanwezig is, maar geen ziekteverschijnselen veroorzaakt. Het virus kan gereactiveerd worden, dan veroorzaakt het meestal gordelroos. Het vocht dat in de blaasjes zit, bij zowel waterpokken als gordelroos, is besmettelijk.
Kinderen met waterpokken zijn al 10 tot 21 dagen (incubatietijd) voor het krijgen van blaasjes besmettelijk.
Bij ouders die al waterpokken gehad hebben kan gordelroos ontstaan, hiervan is alleen het vocht uit de blaasjes besmettelijk.