Laats test gedaan voor oa pfeiffer, ik blijk last te hebben van een 'broertje' van pfeiffer. Wat houdt dit in?

Er is dus geconsateerd dat ik een 'broertje' van pfeiffer heb. Het enige wat ik weet is dat het een infectie virus is en dat ik er erg moe van word. Kan iemand mij uitleggen wat het precies is, hoelang je het gemiddeld hebt, of ik besmettelijk ben etc.?

Dank je wel!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
21.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, dat is toch veel logischer. De artsen constateren iets, je weet niet wat het is en zegt oke! en je loopt weg...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb niet zelf gebeld (minderjarig) en dacht dat ik op deze manier misschien ene sneller antwoord kon krijgen :) ben benieuwd!

Antwoorden (2)

Ik gok erop dat je CMV hebt oftewel Cytomegalovirus. Is idd verwant aan Pfeiffer en heeft ruwweg zelfde symptomen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn een aantal virusziekten die quya symptomen en verloop lijken op de ziekte van Pfeiffer (Eppstein-Barr) maar dat niet zijn, zoals cytomegalie en nog zo wat virusjes die normaliter geen ziekteverscijnselen veroorzaken, maar wel gevonden worden in het bloed van mensen die vage, Pfeiffer-achtige klachten hebben (met name de vermoeidheid niet zozeer de leverproblemen) maar niet besmet zijn / antilichamen hebben voor Eppstein-Barr.

In de volksmond spreekt men dan van een 'broertje' of 'zusje' van Pfeiffer, maar of dat ook precies de oorzaak van de klachten is, is niet eens duidelijk. Oververmoeidheid heeft veel meer mogelijke oorzaken, lichamelijk en psychisch, en dergelijke virusjes heeft iedereen eigenlijk wel in zijn bloed. Bij echte Pfeiffer is de lever primair aangetast.

Toegevoegd na 52 seconden:
Of je besmettelijk bent maakt in het gevalvan cytomegalie niet zoveel uit ; de meeste mensen hebben het bij zich, en worden er niet ziek van.