Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Duidt een rood plekje na een tekenbeet, na 2á3 maanden nog steeds aanwezig, altijd op de ziekte van Lyme?

Zal ik naar de dokter gaan? Als ik geïnfecteerd ben zou het na deze tijd zichtbaar zijn in mijn bloed, ik lees steeds van die bizarre dingen (staatsbosbeheer-medewerkers wel geïnfecteerd maar geen klachten e.d.)vandaar mijn vraag..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Kan, zou voor de zekerheid even naar de dokter gaan:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/infectieziekten/vraag-en-antwoord/wat-is-de-ziekte-van-lyme.html?ns_campaign=Thema-Gezondheid_en_zorg&ro_adgrp=Infectieziekten_Nieuwe_ziekten_Ziekte_van_Lyme&ns_mchannel=sea&ns_source=google&ns_linkname=lyme&ns_fee=0.00
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Niet alle teken brengen de ziekte van Lyme over.
Maar je moet zeker naar de dokter gaan voor controle. Als je toch besmet moest zijn, moet je antibiotica krijgen.

Lyme-borreliose is een systeemziekte met een grillig verloop en vele verschijningsvormen. De wetenschappelijke informatie vertoont nog lacunes en is deels tegenstrijdig.

Ook ontbreekt nog een door iedereen erkende gouden regel voor het stellen van de diagnose. Dit geldt overigens ook voor de definitie van genezing of voor het vaststellen van het effect van behandeling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding