is het raar/erg als je al 4 keer dit jaar oorontsteking hebt gehad??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
2.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat de kno er eens na kijken ,dus via je huis arts nr de specialist . Btr schap

Antwoorden (4)

Het zou kunnen dat de ontsteking steeds op de achtergrond aanwezig is en soms 'oplaait'.
Een bezoekje aan de huisarts lijkt me niet verkeerd, die kan je wellicht van je klachten af helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vier keer oorontsteking op een jaar is toch wel veel. Er zijn veel situaties denkbaar waarbij een oorontsteking kan ontstaan. Een volwassene hoeft niet noodzakelijk ziek te zijn om een oorontsteking te krijgen. Vaak wordt de ontsteking veroorzaakt door slijm dat in de buis van Eustachius wordt geblazen bij het neus snuiten of door het niet verwijderen van vocht uit de oren na het douchen.

Men kan oorontsteking soms voorkomen. Neusspray verwijdert bacteriën en pollen die een ontsteking kunnen veroorzaken. Het belangrijkste element in neus sprays is xylitol, wat op een natuurlijke manier de bacteriën bestrijdt voor dat ze de kans hebben om in het oor een ontsteking te veroorzaken.

Kauwgom waarin xylitol is verwerkt kan ervoor zorgen dat de druk verdwijnt en de pijn afneemt, terwijl de xylitol die in de mond en keelholte vrijkomt, voorkomt dat de bacteriën passeren op weg naar het oor. Studies hebben aangetoond, dat het gebruik van kauwgom met xylitol de kans op oorontstekingen verminderd.

Als de oorontsteking toch nog blijft terugkomen moet je naar de huisarts. Bij een bacteriële infectie is antibiotica noodzakelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankjewel ik denk dat ik hiermee er wel uit met die kauwgom klopt inderdaad ( heb ik al probeert) maar neusdruppels niet . en ik ben allergisch voor antibiotica :$
Nee het is niet normaal, misschien is je oor gevoelig voor gloor ofzo ik heb 3x achter elkaar oorontsteking gehad door te veel gloor in het zwembad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Raar of erg is het niet in die zin je gaat er niet dood aan. Maar het is lastig, pijnlijk en vervelend. Waarschijnlijke ben je ,door Bep. invloeden daar gevoelig voor. Je zou met je Huisarts kunnen overleggen of een doorverwijzing voor de KNO arts verstandig is.