Ik heb vrijdag mijn antibiotica kuur afgemaakt voor keelontsteking, ik had al een paar dagen geen keelontsteking meer, sinds gister wel weer keelpijn.

Kan dit alweer een keelontsteking zijn? Of is dit gewoon keelpijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
1.3K

Antwoorden (4)

Ik zou de dokter weer even bellen als ik jou was. Heb je er vaak last van? En heb je je amandelen nog? Dan zou ik overwegen om die eruit te laten halen.. Ik heb er sindsdien nooit meer last van. Daarvoor aan de lopende band.. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou de dokter er echt even naar laten kijken, maar teveel antibiotica is ook niet goed voor je dus als je het vaker krijgt zou ik het verwijderen van je amandelen aankaarten bij je dokter (bij mij werd het elke keer erger namelijk).
Terugkerende keelpijn of keelontsteking kan ook het gevolg zijn van de ziekte van Pfeiffer.

Dit kan door bloedonderzoek worden aangetoond.
In het geval van de ziekte van Pfeiffer werkt geen enkel medicijn en moet er gewoon veel rust genomen worden.

Dus terug naar de huisarts en vraag om je bloed te onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat de kuur net niet alles heeft weg gekregen en na een paardaagjes weer lekker broeien van de achtergebleven bacterien kan het heel snel weer terug komen. Dit is ook de reden waarom je een kuur moet afmaken, omdat antibiotica ook goede bacterien dood die wel je keel (of welk lichaamsdeel dan ook de kuur voor was bedoeld) beschermen en dan de bacterien sneller ziek maken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Vanaf het laatste haakje is het een rommelpotje, dus lees hier maar verder ;-) En dat na het stoppen van de kuur de ziekmakende bacterien sneller groeien dan de "gezonde"bacterien en je dus snel weer ziek wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak krijg je dan nog een kuurtje, wellicht een andere, maar wacht maar niet te lang, want de kans dat het nu sneller heftig word dan de eerste keer is wel groot.
Als je ook koorts hebt is het vreemd, dan moet je even overleggen met je Huisarts. Heb je dat niet en je voelt je verder niet ziek dan kun je best even proberen of het lukt met pijnstillers en koud drinken of waterijs, blijven de klachten aanhouden ook hier opnieuw naar je Huisarts.