Kan ik gewoon een komkommer eten?

Kan ik gewoon mijn komkommer eten, als ik de schil eraf heb gehaald. heb ik dan géén kans om ziek te worden?met die bacterie en epidemie in duitsland..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
1.7K

Antwoorden (5)

Waarom zou je het niet kunnen eten?

1) Lees je wel kranten of andere media?
2) Kans op ziek worden heb je altijd, de vraag is of het van de komkommer zou komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Precies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nog een precies.
Ja hoor, als jij een nederlandse komkommer eet, is er niets aan de hand. Maar als het je geruststelt, kun je hem eerst wassen, vergeet dan je handen niet, dan schillen en in plakjes schaven. De spaanse komkommers schijnen de boosdoeners te zijn.

Toegevoegd na 21 minuten:
Misschien dat het volgende bericht je geruststelt:
AMSTERDAM - Geen van de komkommers die in Duitsland hebben geleid tot een uitbraak van de gevaarlijke EHEC-bacterie komt uit Nederland. Dat blijkt uit onderzoek van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA). De dienst heeft inspecties uitgevoerd bij een handelaar en een teler. Het is uitgesloten dat die bedrijven de bron van de infectie zijn.
Er bestond onduidelijkheid over de herkomst van een van de komkommers die in Duitsland al honderden mensen ziek hebben gemaakt en tot nu toe aan elf mensen het leven hebben gekost.
Enkele besmette komkommers kwamen uit Spanje, van één komkommer kon de herkomst nog niet worden vastgesteld. Nederland was een van de mogelijke herkomstlanden, naast Denemarken
Bron: Nu.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De komkommer kan wel uit spanje komen maar de besmeting is in duitsland ontstaan.
Dus de besmeting komt uit duitsland en niet uit spanje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou snap ik er niks meer van nu hoor ik net op de tv dat de bacterie wel weer uit spanje komt en eergisteren zeiden ze weer van niet. maar de hollandse komkommer kan je gewoon eten zeggen ze net
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O ja en ze zeiden wil toch voor safe gaan dan handen wassen de schil er af halen zoals meerderen hier onder zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bovendien weten ze niet eens zeker of de komkommer wel de boosdoener is!
Ja natuurlijk is niet altijd beter
Maar kan wel hoor als je hem goed wast voor het beste kun je dr schil er ook gwn afhalen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst goed afspoelen.
Daarna je handen wassen.
Dan je komkommer schillen en lekker opeten.

Toegevoegd na 1 dag:
Ondertussen is er gisteren 31/5, door Herman Goosens
(Microbioloog UZ Antwerpenop), op het nieuws gezegd, dat de besmetting niét van komkommers afkomstig zou zijn. Van wat dan wel? Eh... ze weten het niet... Duitsland moet het onderzoek terug van voren af aan doen. Dus ondertussen àlle rauwe groenten goed wassen, maar dat doe ik eigenlijk altijd...

http://vtm.be/nieuws/binnenland/66735-duitsland-moet-huiswerk-overdoen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Ja, ik zie het nu ook op je link Siska, nergens voor nodig he, die paniek. +1 En die minnen slaan al helemaal nergens op maar ja...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Kristal :)
Die minnen, daar maak ik me niet meer druk over.
Meningen verschillen, he.
Op het gevaar af dat je me maar een ongevoelig type vind moet het volgende me wel van het hart. Waarom zo'n angst voor de komkommer? Die komkommers heeft tot nu toe 10 levens in totaal in verschillende landen vereist.... Hoeveel doden zijn er ondertussen gevallen in het verkeer in betreffende landen, of aan gewone griep, of aan andere ziekten en omstandigheden?
Weet je, het is nieuws, het wordt dus opgeklopt. Persoonlijk zou ik zeggen: eet lekker je komkommer en de komkommer wassen voor die tijd deed je toch al hoop ik, en wil je jezelf helemaal voor duizend procent zeker stellen, schil de komkommer dan. Maar maak er geen angstige toestand van, is echt niet nodig.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Groot gelijk Kristal. Ondertussen blijkt zelfs dat je overschot van gelijk hebt! De paniek is nergens voor nodig. Bekijk het nieuwsverslag bij mijn antwoord als je wil. (is wel Vlaams nieuws :)
+1 voor jou :)