Vraag over bloedsuikerspiegel, is dit te hoog?

Ik heb nuchter gemeten in de ochtend tussen de 4 en 5. Dit is een goeie waarde. Na het eten heb ik 9,0 gemeten. Maar echt vlak na het eten, ongeveer 5 minuten. Ik at veel aardappelen, runderlapje, groenten en appelmoes.
Die 9,0 vlak na de maaltijd, is dat normaal of is dit te hoog voor een NIET diabeet.

Toegevoegd na 32 seconden:
ik bedoel tussen de 4 mmol/l en 5 mmol/l en na het eten 9 mmol/l

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
1.3K

Het beste antwoord

Helemaal normaal. 9 na het eten , zeker als dat eten bijvoorbeeld snelle koolhydraten zoals witbrood, rijst of pasta bevatte.

Voor een niet-diabeet is dit zowel nuchter als na het eten een prima waarde, voor ene diabeet is het helemaal perfect volgens het boekje.

Pas als je suiker nuchter, 's morgens boven de 8 is, en na het eten boven de 11, 12 of nog gekker, wordt het tijd om eens serieus naar de huisarts te gaan.

(Onder de 4 mag je zelfs nuchter eigenlijk niet komen ; dan ga je echt tegen de vlakte.)

Toegevoegd na 1 minuut:
(En vergis je niet, zodra je iets eet. giert je suikerwaarde omhoog, echt binnen een minuut of wat al. Dus meteen na het eten zit je dan al zo ongeveer op je piek. Meet voor alle zekerheid na een uur en na drie uur nog eens, dan kun je ook het eventuele dalen bijhouden).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een niet-nuchtere bloedsuiker een uur of twee na een maaltijd is al representatief. Een volkomen helder en correct verhaal! +1

Andere antwoorden (1)

nja ik zelf heb diabetes en heb dat dus regelmatig :$:$ maar mijn oma had dat laatst ook maar die heeft verder geen diabetes. denk dat je je pas zorgen moet maken als t vaker voorkomt (A)