Waar kan ik water laten testen op de ziekte van weil?

Mijn hond is ernstig ziek,de dierenarts vermoed dat ze de ziekte van weil heeft opgelopen.
Nu is onze hond een echte zwemmer,en waarschijnlijk als de uitkomst van de tests wel weil aantoont heeft ze dit opgelopen van een water vlak bij ons in de buurt.
Nu is mijn vraag of ik ook ergens dat water kan laten testen om te kijken of het uit dat water afkomstig is.
Ik wil graag vermijden dat andere honden uit onze buurt dit kunnen oplopen.

Ik woon op de grens van Groningen en Drenthe.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
1.5K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is het water al getest, dat gebeurd namelijk regelmatig door de waterschappen.
Neem contact op met jullie waterschap, volgens mij is dat in dit geval Waterschap Noordzijlvest.
In de PDF hieronder kun je alvast het een en ander lezen over de waterkwaliteit in jullie regio.

Mocht je er niet uitkomen met het waterschap dan kun je ook altijd nog even contact opnemen met de gemeente, zij kunnen verder doorverwijzen of bemiddelen richting de provincie of het waterschap.