Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

wat kan je allemaal oplopen als iemand je bijt?

gisteren waren we met een paar jongens aan het stoeien en iemand beet me toen in mijn schouder. maar dat deed hij aardig hard en nu zijn er 4 flinke wonden op mijn schouder. wat kan je daar allemaal van krijgen?

Toegevoegd na 15 minuten:
ik heb de wonden daarna niet ontsmet omdat er misschien gehecht moest worden.(niet nodig geweest)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Behoorlijk vervelende infecties ! Een beet van een mens is zo ongeveer het enige dat nog gevaarljker is - qua bacterieen - dan de beet van en hond. Zeker even mee naar de huisarts dus, misschien moet je bijvoorbeeld opnieuw ingeent worden tegen tetanus. Verder de wond goed schoonhouden en alert zijn op tekeken van infectie (rood worden, dik worden, koorts, etcetera). Meestal zal het met een sisser aflopen, maar nogmaals, blijf er wel alert op.

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoe...

Tetanus of hoe je dat ook schrijft... Hepatites b enz

Verschillende infecties! In het speeksel zitten miljarden bacteriën.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100