Ik ben naar een dermatoloog geweest omdat ik een wit vlekje heb. weet iemand waarom ik gedurend 14 dagen een pleister moet dragen 24 op 24?

Nadien moet ik terug naar de dokter en hij zal het verwijderen en naar het labo sturen voor verder onderzoek om te controleren of het geen huidkanker zou zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom vroeg je dat niet aan de arts?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ik daar niet had bij stilgestaan op dat moment.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een pleister? Alsof daar dan kankercellen in gaan zitten, maw kanker geeft af? Euh...
Lijkt mij dat je de dok maar eens moet bellen wat voor een pleister dat is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal wordt er een huidbiopsie gedaan om te onderzoeken dat het kanker is. Dus volgens mij is het gewoon een allergie onderzoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Martine74 het is een gewone pleister,na het douchen moet ik weer een gewone nieuwe pleister aanbrengen en Ritchie30 neen het is geen allergie onderzoek. Bij mijn volgend afspraak zal de dokter een huidbiopsie doen en naar het labo sturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan bel je toch even naar de assistent van de doc en vraag je wat het is....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bel maandag naar de doc ,op zijn privé praktijk heeft hij geen assistent.

Antwoorden (2)

ik heb ook een paar witte vlekjes maar de dermatoloog zei dat het iets heel normaal was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
australia77 Dat kan Vitiligo zijn,is een onschuldig maar vaak cosmetisch storende aandoening waarbij de huid zijn pigment verliest.
Zal even lang hier antwoorden met ook het antwoord op de berichten bij je.

Ja laat me iets weten Bepo , want het is blijkbaar een techniek die ik niet ken om te onderzoeken op kanker en na het douche moet je een nieuwe op doen zeg je. Vind het vrij raar misschien iets dat een stof doet in de huid treken zodat de huidbiopsie op en bepaalde manier wordt onderzocht vermoed ik. Ben zelf wel benieuwd en laat me zeker iets weten dat ik juist zit of niet

Toegevoegd na 5 minuten:
Want een pleister doen ze meestal erop na de biopsie dat 7 tot 14 dagen er op moet blijven. Dus ben heel benieuwd wat eigenlijk deze techniek is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ritchie30,ik laat iets weten,heb een afspraak op 28 maart, het zijn gewone pleisters van uit mijn apothekerkast die ik moet aanbrengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Raar , misschien om de zuurstof te verminderen naar het vlekje ? Dus hij heeft er niets aan gedaan he ? zoals een kleine biopsie of zo?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neen,dat zal gebeuren op de volgende afspraak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok vrij eigenaardig , laat me gerust iets weten.
Maar volgens mij heeft het iets te maken met minder zuurstof , ben benieuwd