Zit deze griep ook in de griepprik verwerkt? Zo ja, waarom zijn de symptomen dan zo heftig. Zo nee, waarom niet?

Symptomen met name: hoge koorts, erge hoofdpijn, hoest.
Daarnaast ook keelpijn, zere spieren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten

Het beste antwoord

De griepprik bevat afgezwakte stammen van de griepvarianten die verwacht worden, zodat je daar al wat weerstand tegen hebt.
Als je de griepprik hebt gehad, is dat geen garantie dat je geen griep zult krijgen, maar wel dat je in dat geval minder last zult hebben (wat nog steeds flink veel last kan zijn), en dat de kans op complicaties minder is.
Hou het wel in de gaten, neem rust, als het over een paar dagen nog zo heftig is, bel dan even met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (2)

De samenstelling voor het 2010-2011 griepseizoen (noordelijke hemisfeer) bevat de volgende vier griepvirussen (inclusief het Mexicaanse griepvirus):

A/California/7/09 (pandemisch A(H1N1) 2009, nieuw)
A/Perth/16/2009 (H3N2) (nieuw)
A/Victoria/210/2009 (nieuw)
B/Brisbane/60/08 (B) (tweede seizoen

Of de griep die jij beschrijft hierbij zit is niet te zeggen, dit zijn de algemene griep verschijnselen.

Een netwerk van laboratoria over de hele wereld geeft de vier WHO samenwerkende centra voor griep (Atlanta, Londen, Melbourne en Tokio) de mogelijkheid de circulerende virussen te identificeren. De vaccins worden elk jaar aangepast zodat de meest recente griepvirussen in het vaccin voor het volgende jaar zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De symptomen die je beschrijft zijn kenmerkend voor een normale griep, niet te verwarren met een verkoudheidsvirus. De meeste mensen spreken over griep als ze verkouden zijn. De griepprik beschermt tegen virii waarvan wordt verwacht dat ze Nederland zullen aandoen. Als je geluk hebt, zit het virus waarvan je de symptomen beschrijft hier ook bij.