hoe bestrijd je oorpijn?

ik heb heel erg oorpijn. zelf doe ik ook aan oordruppels maar het werkt niet. weten jullie een oplossing?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel erg oorpijn ---> Hup, naar de dokter!

Antwoorden (6)

naar de dokter.nu.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet zo spastisch en paniekzaaierig. -)
niko
13 jaar geleden
erge oorpijn?naar de dokter.nu.
ok,nu is misschien wat overdreven,maar als het zo erg niet is,hoef je dat soort vragen hier niet te stellen,dan wacht je tot morgen en ga je naar de dokter als het niet over is.tis hier geen babysitcentrale
niko
13 jaar geleden
geef anders zelf een beter antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal niet spastisch en paniekzaaierig. Pijn is een signaal van het lichaam dat er iets mis is. En je oren wil je nog langer dan vandaag kunnen gebruiken. Dus hup, naar de dokter.
niko
13 jaar geleden
:-)
Paracetamol. En dan maar wachten
Of aspirientje, zo gaat de pijn weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe oud ben je?

Als je volwassen bent dan neem je een pijnstiller en een neusspray wacht je tot morgen.

Het lijkt misschien vreemd om een neusspray te gebruiken, maar daar is een goede reden voor. Het middenoor staat in verbinding met de buitenwereld via de ‘buis van Eustachius’ die in de neus uitkomt. Als die buis dicht zit kan vocht of etter (snot), wat bij een infectie in het middenoor wordt geproduceerd, niet afvloeien. Dit veroorzaakt pijn en gehoorverlies. Een neusspray doet het slijmvlies van de neus en buis van Eustachius slinken, waardoor het vocht weer kan afvloeien en de druk afneemt.

Als je denkt dat je kind een oorontsteking heeft, is het beter dat je niet zelf gaat dokteren. In plaats daarvan is het verstandig om contact op te nemen met je huisarts. Een verwaarloosde middenoorontsteking kan namelijk leiden tot zeer ernstige complicaties, zoals een hersenvliesontsteking. Wanneer je kind een loopoor heeft dat al twee weken aanhoudt, is het ook aan te raden om je huisarts te raadplegen. Waarschijnlijk zal hij oor- of neusdruppels voorschrijven of kiezen voor een behandeling met een antibioticum.

Dus: ben je een kind, dan heb je ouders.
Ben je volwassen, dan bepaal je het zelf, maar als het morgen niet over is: HUP naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een afspraak met de KNO-arts
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om de pijn nu tijdelijk te verminderen kun je met je hoofd(oor) lekker diep in een kussen gaan liggen, dat vermindert de pijn. Als je een dubbele oorontsteking hebt wordt het natuurlijk lastig. Dan maar om en om of het oor dat het meeste pijn doet in het kussen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verzachtend werkt een paar een beetje lauwe slaolie of olijfolie in het oor en dan even in laten trekken. (oma's tip)
Plus wat paracetamol voor de algehele pijnonderdrukking.

Als het te heftig wordt, naar de huisartsenpost.