Ik voel me sinds 3 dagen niet goed (eet weinig, koude rillingen, snel spierpijn, duizeligheid) iemand idee wat ik kan hebben, beste medicatie ?

uitleg bij de bovenstaande punten:
- eet weinig: normaal kom ik ruim boven de 3000 kcal. gister heb ik slechts een activia toetje gegeten, en een banaan naar binnen geprobeerd te proppen waarvan ik het laatste deel echt niet meer naar binnen kreeg.

- koude rillingen: kippenvel als ik onder de hete douche sta, om de bank lig met een kruikje en de verwarming aan.

- snel spierpijn: na een uurtje computeren al last van spierpijn in mijn nek, ook mijn onderrug heeft hier last van (normaal nooit last van)

- duizeligheid: ik voel me erg licht in mijn hoofd en zoek steun aan objecten om mij voor te bewegen.

* Jongen 17 Jaar (sportief) bijna nooit klachten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
10.1K

Het beste antwoord

Duizelig, koude rillingen, spierpijn, geen eetlust. Typisch verschijnselen van een virus of some sort. Bel je huisarts. Deze zal zeggen (als je verder gezond bent) dat je het even aan moet zien. Als het na nog twee dagen ERGER wordt of er verschijnselen bijkomen moet je langsgaan. Meestal is het na die tijd juist beter.
Er zijn vele virussen die dit soort verschijnselen veroorzaken. De meeste zijn milder dan een echte griep en gaan snel over.

En uiteraard: bij twijfel altijd de dokter bellen. Die vind je namelijk niet op GV.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

klinkt als een virusje. Maar zoals hierboven al gezegt bel de huisarts even.
Probeer wel wat te blijven eten want anders verzwak je alleen maar. Een kop bouillon vult niet echt maar daar zit toch al aardig voedingstoffen in.
13 jaar geleden
volgens mij heb je een goeie griep te pakken.
bel tog maar ff je huisarts en hij of zij kan je duidelijkheid geven.
probeer wel goed te drinken.
beterschap
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt als heftig griepvirusje.

Lekker onder de wol. Probeer wel te blijven eten. Kippensoep is vooral erg goed als je grieperig bent.

Hou met bovenstaand antwoord aub wel rekening met het feit dat ik geen dokter ben. Ik interpreteer deze symptomen op basis van hoe ik me zelf voel bij een griepaanval. Bij jou kan het makkelijk iets anders zijn.

om het echt zeker te weten zou ik als ik jou was gewoon even langs je huisarts gaan.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik heb het hieronder al als reactie neergezet, maar misschien ook handig dit bij de vraag te zetten: de heilzame werking van kippensoep:

"Geen betere remedie dan een kop hete kippensoep bij winterkwalen, wordt al eeuwen beweerd. ‘Serieuze’ dokters die de stelling al bijna even lang afdoen als larie, kregen ongelijk.
Kippensoep of -bouillon verlicht wel degelijk de symptomen van verkoudheid en griep, en dat op twee manieren. Enerzijds maakt de soep beter komaf met neusverstopping dan
om het even welke andere warme drank. Dat komt omdat een bepaald eiwit in kippenvlees het aminozuur cysteïne bevat. En dat vertoont chemisch heel veel gelijkenissen met het geneesmiddel acetylcysteïne, een zogenaamde ‘slijmverdunner’ die taai slijm in de luchtwegen dunner of vloeibaarder maakt, zodat je het beter kan ophoesten.

Daarnaast onderdrukt kippensoep de werking van ontstoken witte bloedcellen die je aan het hoesten brengen. Soep uit blik werkt prima, concludeerde een groep Amerikaanse wetenschappers onlangs na jarenlange studies en experimenten, maar zelfgemaakte kippenbouillon doet het nog beter."

http://www.goedgevoel.be/gg/nl/102/Griep/article/detail/616782/2009/01/15/De-waarheid-over-griep-en-verkoudheden.dhtml
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt omdat een bepaald eiwit in kippenvlees het aminozuur cysteïne bevat. En dat vertoont chemisch heel veel gelijkenissen met het geneesmiddel acetylcysteïne, een zogenaamde 'slijmverdunner' die taai slijm in de luchtwegen dunner of vloeibaarder maakt, zodat je het slijm makkelijker kunt ophoesten.
Anderzijds onderdrukt kippensoep de werking van ontstoken witte bloedcellen die je aan het hoesten brengen. http://www.yunomi.nl/artikel/kippensoep-als-huismiddeltje-tegen-verkoudheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Geen betere remedie dan een kop hete kippensoep bij winterkwalen, wordt al eeuwen beweerd. 'Serieuze' dokters die de stelling al bijna even lang afdoen als larie, kregen ongelijk.
Kippensoep of -bouillon verlicht wel degelijk de symptomen van verkoudheid en griep, en dat op twee manieren. Enerzijds maakt de soep beter komaf met neusverstopping dan
om het even welke andere warme drank. Dat komt omdat een bepaald eiwit in kippenvlees het aminozuur cysteïne bevat. En dat vertoont chemisch heel veel gelijkenissen met het geneesmiddel acetylcysteïne, een zogenaamde 'slijmverdunner' die taai slijm in de luchtwegen dunner of vloeibaarder maakt, zodat je het beter kan ophoesten. Daarnaast onderdrukt kippensoep de werking van ontstoken witte bloedcellen die je aan het hoesten brengen. Soep uit blik werkt prima, concludeerde een groep Amerikaanse wetenschappers onlangs na jarenlange studies en experimenten, maar zelfgemaakte kippenbouillon doet het nog beter." http://www.goedgevoel.be/gg/nl/102/Griep/article/detail/616782/2009/01/15/De-waarheid-over-griep-en-verkoudheden.dhtml
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker, kippensoep!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goh, net boodschappen gedaan.
Maar snel kippensoep op het lijst zetten.
Zoals anderen al opmerken: Klinkt naar een echte griep virus infectie (niet dus een verkoudheidje)
Remedie: Medicijnen niet (meer) zinvol...de virusremmers die er zijn moeten veel eerder na infectie al ingenomen worden om werkelijk effectief te zijn.

Andere verschijnselen bij infectie: Meestal flink koorts (wijst de rillerigheid op)

Remedie: Zorg voor veel vocht (warm drinken , de al genoemde kippensoep/bouillon, en vooral rust...je lichaam heeft alle energie nodig voor het bestrijden van het virus dus belast jezelf niet met andere inspanningen)

Je zegt sportief te zijn: Ga nu NIET trainen voor welke sport dan ook. Trainen terwijl je een dergelijke infectie hebt kan tot gevaarlijke complicaties lijden. (aantasting van hartkleppen is er 1 van..tevens is je hart ook een spier en kan dus last geven als die te zwaar belast wordt onder deze omstandigheden)

als laatste : Op de door jou gemelde symptomen kan niet een gegarandeerd correcte diagnose worden gemaakt. Ook niet door artsen overigens. Maak een afspraak met de arts...deze kan mogelijk mbv een bloedprikje laten uitzoeken wat je precies hebt (welk virus...er zijn er veel met dit soort klachten)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens op www.vitaminstore.nl en zoek dan naar Sambucol. Het geeft je een steuntje in de rug en geeft je net even dat beetje meer weerstand!