Stel je hebt Endometriose, en slikt daarvoor een lichte pil. Helpt het dan om een zwaardere pil te gaan slikken om je klachten nog meer te verminderen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
1.2K

Antwoorden (6)

Dat ligt eraan wat je klachten precies zijn. De functie van de pil is om de 'zwevende' endometriumpartikels geheel in rust te brengen (daarom moet je de pil dus ook doorslikken zonder stopweek). Mocht deze onderdrukking nu niet afdoende zijn, en je toch nog een soort van cyclus erbij hebt (af en toe spotting of doorbraakbloedingen) dan kan een zwaardere pil inderdaad helpen. Maar wanneer een gewone pil adequaat de cyclus onderdrukt en je endometrium dun maakt, dan zal een zwaardere pil je klachten niet kunnen verminderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn verschillende behandelingen mogelijk voor endometriose.
Jouw eigen arts of specialist kent jou en jouw klachten het beste, dus die kan het beste bepalen wat de meest effectieve behandeling in jouw geval is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij hielp het helaas niet :-(
Ik denk dat je het beste met je huisarts of een gynaecoloog kunt overleggen.

Je hebt ook gespecialiseerde menstruatiepoli's, zie Google: http://iturl.nl/snltm voor een plek bij jou in de buurt.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zwaardere pil maakt niet uit, gewoon altijd doorslikken, of een spiraaltje. In ieder geval zorgen dat je zo min mogelijk vaak menstrueerd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de prikpil helpt erg goed deze zorgt ervoor dat de menstruatie weg blijft. ik heb hem zelf ook en heb endometriose de pijn wordt ook minder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het beste is het om de menstruatie geheel stop te leggen vraag aan je huisarts wat het beste is voor jou