Hoe kan het, dat als ik een beker water drink, ik me na paar slokken even licht in me hoofd en duizelig voel..?

Soms ook beetje duizelig..

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hee,trouwens weer goeie vraag !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thx man:D Ja k was er wel benieuwd na.. gewoon na paar slokken water voelde ik me beetje licht in hoofd.. beetje aan het begin van 1 hijsje als je high wordt zegmaar:D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GV, heb ik ook wel eens last van!

Antwoorden (4)

Dit kan het gevolg zijn van de beweging van je hoofd.
Probeer het eens met een rietje zonder al te hard te zuigen.
Als het dan niet zo is ligt het niet aan het drinken maar aan de beweging die je met je hoofd maakt.
Als je normaal staat en je hoofd achterover een tijdje in je nek legt is het heel normaal dat je dat lichte gevoel of zelfs duizeligheid hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je eet gaat er extra bloed naar je maag, mogelijk is dat nu ook zo en wordt je daar duizelig van (op dezelfde manier als je duizelig kunt zijn als je opeens opstaat), heb je (tijdelijk) minder bloed in je hoofd
amigo
13 jaar geleden
Dit kan komen,omdat je misschien té snel drinkt of te grote slokken neemt,zodat je luchtpijp ff té lang wordt afgeknepen (die sluit zich altijd ff bij drinken van iets,omdat je anders je verslikt of zelfs kan stikken).

Daarom komt er dan even niet genoeg zuurstoftoevoer naar je hersenen,dus kan het dat je je dáárdoor duizelig voelt.

Het is -- gelukkig-- altijd maar tijdelijk.
Gewoon ff wat rustiger aan doen met drinken,k? :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook zijn dat water vrij koud is, en dat te snel teveel water drinken dus een soort klap geeft van de kou waardoor vaten in keel/nek een beetje samentrekken, wat dan weer tot duizelen kan leiden.