Waarvoor is Chromium Picolinate eigenlijk en wat zijn de gevolgen bij gebruik?

is Chromium Picolinate ook voor vrouwen die letten op hun figuur en naar de gym gaan en er nog steeds vrouwelijk uit willen zien?waarvoor is het eigenlijk en wat zijn de gevolgen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is een voedingssupplement, chroom in een bepaalde verbinding. Je hebt chroom nodig voor de glucosestofwisseling. Bij een tekort kan het helpen om je suikerhuishouding weer in evenwicht te krijgen met als effect dat je minder vet opslaat. Tekort aan chroom loop je eigenlijk alleen maar op bij een onevenwichtige voeding met veel geraffineerde voedingsproducten. Toegevoegd na 2 minuten: Chroom komt voor in gist, zwarte peper, lever, champignons, bier en melasse.

Ik heb even voor je gezocht op internet maar het schijnt troep te zijn waar je heel erg ziek van kan worden. Het wordt wel gebruikt om af te vallen maar er wordt steeds voor gewaarschuwd om er niet aan te beginnen. Het is een voedingssupplement.

Suppletie met chroom is alleen zinvol bij mensen met een tekort aan chroom. En dat komt alleen voor bij een klein aantal mensen die sondevoeding krijgen. Zie de link hieronder. Dus: raadpleeg je huisarts voor je iets dergelijks gaat gebruiken. Groet, Doortje

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Chroom_(eleme...

Mij werd het voorgeschreven door de huisarts vanwege hypoglychemie, omdat het zorgt dat de bloedsuikerspiegel wat egaler blijft. Chroom wordt vaak in verband gebracht met zware, negatieve bij-effecten, maar of dit voor alle soorten chroom geldt, is mij niet duidelijk. Omdat de kans er is dat het schadelijk is, zou ik het niet zomaar op eigen houtje gaan gebruiken, maar met je arts overleggen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100