Waarom krijg je alleen op je hoofd een buil?

Als je een ander deel van je lichaam stoot heb je daar een blauwe plek of een schram. Meestal zonder een bult. Waarom is een bult meestal een hoofdzaak?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Vlak onder de hoofdhuid zit de schedel, de schedel zit ook minder ver onder de huid dan je gewone botten. Dit is bij het scheenbeen ook het geval. Je krijgt alleen op deze plekken bulten, omdat de blauwe plek die er normaal zou ontstaan niet "naar binnen" kan. Zo krijg je een bult.

Toegevoegd na 8 minuten:
Misschien een beetje een onprofessionele uitleg, maar zo is het mij verteld :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is niks mis met je uitleg! +

Andere antwoorden (1)

volgens mij kan bij een bloeduitstorting op het hoofd het bloed minder goed wegtrekken om dat daar bijna geen spierweefsel is ,die op zijn beurt het bloed kan opnemen.Gevolg het bloed blijf ter plaatse en hoopt zich op.
fremar