Wat zijn de slechte eigenschappen van deodorants?

Het voorkomt zweten en zorgt voor een "aangename" geur, maar is het nou echt zo goed voor je/de huid?

zo ja, welke deodorants zijn niet schadelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

de gassen uit de deo zijn ook niet gezond.
daarom kun je beter rol deo's gebruiken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

mijn deo zorgt voor een soort schilfering jeukend laagje op mn huid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is of de deo zelf, of je bent overgevoelig voor iets in de deo. Heb je al eens een anti-allergische variant geprobeerd? Want vooral jeuk is een ramp natuurlijk, en een teken dat je huid niet goed reageert.
Deodorants voorkomen zweten niet, maar 'overschreeuwen' die met een eigen geur.
Anti-perspirants voorkomen zweten wel in beperkte mate, doordat ze de poriën (een beetje) dichtmaken.
Als je een gevoelige huid hebt, kun je slecht reageren op allerlei stoffen in de roller/spray, en doorgaans gaat het dan om de parfumstoffen. Er zijn ook deo's/ anti-perspirants speciaal voor de gevoelige huid.
Als jouw oksels niet slecht op een bepaalde deo/anti-perspirant reageren, is die prima voor je (maar het kan zijn dat je na x tijd wel gaat overreageren op iets, dan is het slim van merk/type te wisselen).
Af en toe duikt weer het broodje-aap-verhaal op dat je van anti-persipiranten met aluminiumzouten borstkanker zou krijgen, maar dat is echt nergens op gebaseerd.