Wat is gemakkelijker, trouwen of geregistreerd partnerschap?

Ik hoorde dat je gratis kan trouwen en dat zou ik alleen doen zodat mijn eigendommen naar mijn vriendin gaan als ik kom te overlijden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben getrouwd, maar makkelijk is dat niet ;o)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook niet getrouwd zijn is niet altijd makkelijk Haha een man is zowiezo niet gemakkelijk in de ogen van een vrouw hihihi

Het beste antwoord

Als je bedoeld wat makkelijker is volgens de wet dan ligt het ingewikkelder. Over het algemeen heb je meer rechten als je getrouwd bent voor wat betreft de erfbaarheid.

Bij geregistreerd partnerschap zijn er veel zaken wel wettelijk geregeld, maar ik meen dat je zaken met betrekking tot erven wel bij een notaris moet vastleggen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij de links pagina's met de verschillen.

Toegevoegd na 5 minuten:
De rechten en plichten zijn dus bijna gelijk en je kunt verschillende zaken (mb.t. erven, wat gebeurt er met de kinderen als je overlijdt e.d.) bij een notaris specifiek vast leggen. Bij trouwen zou je hier ook over na moeten denken, maar als je dat niet doet is er wettelijk ook al veel geregeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een geregistreerd partnerschap is vrijwel gelijk aan een huwelijk kosten zijn ongeveer € 100
ronron1212
13 jaar geleden
je kan ook een testament laten beschrijven door jezelf bij een notaris om een persoon aan te wijzen die dingen gaan erfen van jou en wat diegene mag erfen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het makkelijkst (juridisch gesproken, om valkuilen te vermijden) is trouwen, dat kan in elke gemeente gratis (vaak maandagochtend 9 uur, of vergelijkbaar tijdstip). Bijkomend voordeel in ons geval, toen wij met een gratis huwelijk een zwangerschap netjes wilden regelen: mijn schoonvader (to be) riep meteen dat hij daarmee niet akkoord ging, en wel een echte bruiloft wilde betalen. Het werd een leuk feest.....