Kan een houtn vloer ipv een betonnen vloer zorgen voor duizelingen?

Wij kunnen een andere woning krijgen, de woning is 1 hoog en heeft een houten ondervloer met daaroverheen laminaat... als je erop loopt voelt het iets minder stevig dan de betonnen ondervloer die we in ons huidige huis hebben... Het huis dat we kunnen krijgen is een oud pand, gebouwt voor 1906 maar wel gerestaureerd...

Wij hebben voor dit huis in een ander huis gewoond, ook 1 hoog met ook een houten vloer, ik had daar continu last van duizelingen en lag soms dagen kotsmisselijk op bed... Het stomme was, zodra ik de straat uitreed (ik ging zo vaak mogelijk naar mn ouders) de duizelingen wegwaren...
Ook in ons huidige huis heb ik geen last...
Bij een vriendin thuis heb ik ook last van een duizelig gevoel als ik bij haar boven ben (houten ondervloer), wij hebben op pnze bovenverdieping ook een houte vloer, hier heb ik geen last... Nu vraag ik me af of die houten ondervloer toch een reden zou kunnen zijn voor die duizelingen... En de woning is permanent dus ik wil eigenlijk geen risico nemen... Tegelijkertijd is het huis wel erg mooi... Ik word trouwens ook duizelig als ik uit een lift stap of als ik op een oude trap sta, hier in het ziekenhuis hebben ze een houten trap met vinyl erover en ik heb al meerdere keren aan de leuning gehangen omdat ik duizelig werd (kan ook komen door de trilling van de lift die ernaast op en neer raast)...

Ik weet dus niet goed wat ik moet doen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.9K

Het beste antwoord

Een houten vloer veert mee tijdens het lopen erover. De mate waarin hangt sterk af van de kwaliteit van de onderliggende steunbalken. Maar zelfs wanneer deze tiptop in orde zijn, dan nog zullen de vloerdelen met het verplaatsen van het gewicht meeveren, maximaal tussen de steunbalken in. Mensen met een extreem gevoelig evenwichts-orgaan zullen dit merken, terwijl anderen hier helemaal niets van voelen. Dit effect verergert nog wanneer de vloer schuin loopt.
Gezien het hele verhaal denk ik dat jij tot de groep mensen behoort met een extreem gevoelig evenwichts-orgaan en ik denk eerlijk gezegd niet dat daar veel aan te doen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als de vloer en ondervloer niet stabiel zijn, kan de vloer licht gaan golven als je er overheen loopt. Als je hier heel gevoelig voor bent, kan dit voor duizelingen zorgen. Vergelijk het met een soort zeeziek zijn.

Om er achter te komen, of je hier ook last van hebt in het nieuwe huis, zul je de vloer een tijdje moeten testen tijdens het bezichtigen van de woning. gewoon een tijdje er over heen lopen dus.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Het kan ook zijn dat de vloer in zijn geheel niet helemaal waterpas is, mijn moeder heeft daar ook last van.( Was altijd een ramp met kamperen :) )
Dus dat het niet het ´verende´ van de vloer is maar het waterpas zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het inhuren van een wichelroedeloper een idee. Misschien Is het huiswel vergeven van aardstralen en hebt ge daarom duizelingen.