Kan je massagestenen ook in de magnetron opwarmen? Zoja, op welk vermogen en hoelang?

Vandaag massagestenen gekocht. De bijsluiter zegt dat je ze enkele minuten in kokend water moet laten liggen en daarna weer af moet laten koelen. Water kookt pas na 8 minuten. Kan dat niet snellere met de magnetron? Als het kan, moet het dan met of zonder ze onder water te zetten in de magnetron.

13 jaar geleden
10K

Het beste antwoord

Je moet de stenen nooit in de magnetron opwarmen. Voordat je de stenen gaat gebruiken altijd eerst de temperatuur controleren. Voor de massage dienen de stenen een temperatuur te hebben van 40 tot 45 graden Celsius. Deze temperatuur wordt bereikt door de stenen een kwartier in een pannetje warm water te leggen. Voeg aan het water een paar druppels teatree olie toe, dit zorgt voor ontsmetting van de stenen. Als u de stenen droog wilt verwarmen, legt u ze dan in een metalen schaaltje of klein pannetje dat in een pan met heet water staat (au-bain-marie).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een magnetron maakt eten warm omdat er vocht in zit. In een normale steen zit geen vocht. Hij zal dus niet warm worden. Als je ze in een schaal water zet in de magnetron, dan kan 't water warm worden en kan de steen wel warmte opnemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stenen zelf zullen moeilijk opwarmen in de magnetron, omdat de magnetron daar weinig invloed op heeft. Als je ze echter in water legt, dan wel. Water kookt veel sneller in de magnetron dan op de kookplaat. Je zou ze dus inderdaad onder water in de magnetron kunnen zetten. Gewoon voldoende minuten aanzetten en eventjes één keer in de gaten houden hoe lang het duurt voordat het water kookt in de magnetron. Dan nog een paar minuten laten liggen (dat stukje uit de bijsluiter) en klaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kokend water?? Zo ver moet je het lang niet laten komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als die stenen in kokend water moeten liggen, zal dat water wel moeten koken he. Wat is er volgens jou mis met kokend water in een magnetron?
NOOIT de stenen in een magnetron verwarmen. Dit omdat de stenen in water verwarmt moeten worden, het vocht dringt dan in in de stenen en hierdoor kunnen ze splijten. Net als een ei in de magnetron kan ontploffen, kan een steen splijten of uit elkaar knallen.

Dit is natuurlijk heel erg afhankelijk van de hoeveelheid vocht die in de steen kan dringen, maar het is gewoon te zeerste af te raden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ook proberen te verwarmen zonder water toe te voegen kan tot ontploffing leiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het in de magnetron wilt doen, doe het dan wel in water. Als je je stenen er droog inlegt zal de magnetron stukgaan, omdat er in steen geen vocht zit dat de stralingsenergie van de magnetron kan absorberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kapot gaan doet 'ie niet hoor. Mijn vrouw zette regelmatig de magnetron aan om iets te timen (niet wetende dat er ook een timerfunctie op zit).
Geloof mij nou maar, masseur zijnde, dat je die hele magnetron niet moet gebruiken. Koop een hotstone pan, daar zijn ze voor. Ik neem aan dat je een particulier bent die voor de lol wat wil proberen, want als je alleen al over kokend water praat kom je op mij erg onwetend over en zou je met die stenen nog niet eens bij een ander persoon in de buurt mogen komen... Daarom zijn er cursussen voor, omdat er meer te weten valt dan alleen maar wat warme stenen op een rug leggen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zondag
13 jaar geleden
Ook een min van mij. Ik ben een particulier, ja. Ik probeer niks voor de lol, nee. Als ik hier over kokend water praat dan is dat omdat de bijsluiter (dus jouw o zo professionele vriendjes die dus onwetend zijn, volgens jou) dat zegt. Jouw toon is behoorlijk neerbuigend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, zo is het niet bedoeld. Maar ik schrik me rot bij de gedachte dat je ten eerste stenen in een magnetron wil doen en ten tweede kokend water wil gebruiken. Dat hoeft helemaal niet! Wat een van de voorgangers zei, 45 graden is de perfecte temperatuur. Je kan met die stenen sneller brandwonden veroorzaken dan je zou denken, ook als je ze met je handen gewoon vast kunt pakken.
zondag
13 jaar geleden
Excuses aanvaard :-) In de bijsluiter staat ook dat je ze weer moet laten afkoelen en na enige lijd voorzichtig met een vinger moet voelen of ze de gewenste temperatuur hebben bereikt.