Door er helemaal niets over te zeggen.. Maar waarom zou je dat doen! dat is juist niet goed! van opproppen krijg je alleen maar grotere problemen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kan zeker. vele mensen doen dat dikwijls met gevolg lichamelijke ongemakken zoals hartproblemen . je moet je emoties ,op een aanvaardbare manier,uiten. "binnenvetten " gaat ten koste van je eigen geluksgevoel maar zeker ook t.k.v. je gezondheid!
zie de uitspraak : 'maak van je hart geen moordkuil'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een heel normaal proces. Je kunt ook meer eten of minder eten dan nodig. Pas als je het langdurig doet, zorgt het voor kwalen, en nog meer als je je dat niet bewust bent. Nee, in tegenstelling tot de mode waarin alles gezond en zo moet zijn, is het zeer goed van gevoelens op te proppen soms en er rationeel over na te denken.

Lees misschien eens http://logocom.be/technisch/psychologie/Jean-Jenson-op-weg-naar-je-ware-zelf-objectieve-zelfobservatie.pdf over hoe bizar ons ontwijkingsgedrag soms wel is en hoe we al vanuit onze jeugd ons elk een eigen 'modus' aanleren om ofwel te ontwijken ofwel soms gevoelens op te proppen.

Als het teveel is, kun je nadien overgeven, een motilium nemen (maar dan doe je ander kwaad aan je lichaam omdat het niet zelf de zuurtegraad meer regelt in je lichaam en het dus luier wordt en je almaar gevoeliger wordt op termijn - het omgekeerde van wat je eigenlijk wil dus).

Op het moment, als je het wil opproppen, stel je jezelf best voor als een rekbare container, zak of zo, en dan probeer je visueel daar je gevoelens in te proppen. Weet dat een hele regenvest (KaaWee noemden wij dat) in het zakje kunt stoppen of je vest in je boekentas kan (en jij in je vest, dus kun jij in je boekentas?)...

Veel oppropgenot enne... hele mooie vraag vind ik.

van rebels Van Belletje uit Bellegoed, Bellegem, Belgium
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak van je hart een moordkuil!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe..dat mag/moet je je helemaal niet afvragen. Maar je kunt dat doen door je gevoelens totaal niet te uiten.

Ik heb met heel veel mensen/ dames te doen gehad die als gevolg daarvan...compleet vast liepen.

En dus..probeer je gevoelens a.u.b. niet op te proppen..

Groet,

Ton