Stel je begint vanuit het niets met conditie trainen dmv fietsen, hoe snel merk je dit dan?

Merk je een verbetering in je conditie na 1 dag of na een paar keer of pas na een paar weken?

Hoe is zo'n verbetering meetbaar?

Toegevoegd na 30 minuten:
Elke werkdag 45 extra fietsen (normaal 2 x 10 en dan nu 1 x 10 en 1 x 45)

Weekend 1 x 1:30 uur en 1 x 2:00

En dan wel een normale fiets maar wel op een aardig tempo, rond de 17-20 km per uur

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Na een dag is ietwat overdreven maar als je iedere dag bv een half uurtje fietst merk ja na een week al wezenlijk verschil! Je bouwt relatief snel conditie op maar bent het ook relatief snel kwijt. Herhaling is dus noodzakelijk voor je conditie. Bewegen is zo wie zo goed en zouden we allemaal dagelijks minimaal een half uurtje moeten doen!

Als jij zo een 3 keer per week gaat trainen dan merk je dit al binnen 2 weken. Ga je slechts 1 keer per week trainen dan duurt het veel langer. Je voelt je lekkerder, de training gaat makkelijker en je houdt het langer vol. Is het meetbaar? Jawel hoor, doe maar eens een testje na een paar weken. Dat kan je op tijd doen maar ook op afstand, dan zie je vanzelf de verbetering. Succes!

conditie kun je heel snel opbouwen. als ik een tijd niet heb gefietst, en ik begin weer, dan ben ik het eerste half uur niets waard, maar na 40 of 50 km(alleen als het mooi weer is) voel ik me een stuk beter. maar een volgende keer begin je weer met opbouwen, en als je het elke dag doet zul je merken welk effect het heeft.

Binnen 1 week kan je al veranderingen ervaren. Is uiteraard afhankelijk van de beginsituatie. Indien je heel matig getraind bent merk je eerder effect dan indien je al enige conditie hebt. Wil je je conditie verbeteren, dien je ca 4 x per week jezelf te trainen op ca 60-70% van je hartslag-maximum. (Simpele formule; 220 minus leeftijd = maximale hartslag. Hiervan ca 60% nemen). Wat je gaat merken is dat inspanningen; -minder moeite kosten -langer kunnen worden volgehouden -lekkerder in je vel -lekkerder in je geest

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100