waarom hebben mensen verschillende kleuren haar en ogen?

Dat het door genen e.d. komt weet ik, maar wat is de functie ervan? Hebben dieren dit ook?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het precieze antwoord weet ik niet maar het lijkt mij logisch dat we eljaar hierdoor kunnen onderscheiden.
Want net zoals de kleur van je haar of ogen, zijn ook de lengte van je neus, oren etc. anders.
Hierdoor zien we er allemaal net iets anders uit en kunnen we elkaar daardoor juist herkennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De eerste helft van je vraag kan ik niet beantwoorden want ik weet niet of die verschillende kleuren een functie hebben, maar op de tweede helft van je vraag is het antwoord ja. Kijk maar eens naar honden en katten of cavia's en konijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoed dat het te maken heeft met je genen. Als je man b.v. donker haar heeft en bruine ogen en jij licht haar en groene ogen, dan zie je aan je kinderen al dat er twee verschillende typen weer uit komen, maar zer herkenbaar voor jezelf Het zal dus zijn dat je nazaten herkenbaar moeten zijn, net als bij de dieren.

Toegevoegd na 1 minuut:
zeer herkenbaar voor jezelf