Waarom kan ik medicijnen die ik niet meer gebruik en nog ruim binnen de houdbaarheidsdatum zitten niet aan een goed doel geven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Medicijnen kun je inleveren bij de apotheek, die zorgen dat het verder goed verwerkt wordt (vernietigd).

Het beste antwoord

het mag niet, omdat het onveilig wordt geacht.
je weet niet onder wat voor omstandigheden de medicijnen bewaard zijn geweest.
de regels daarin zijn stren.
voor dierenmedicijnen zijn er wel goede doelen die er erg blij mee zijn .

Toegevoegd na 43 seconden:
sorry, stren is uiteraard streng.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke goede dierendoelen zijn dat?
Rieneke1
13 jaar geleden
ieder asiel zal er blij mee zijn.
plus zwerfkatten ijmuiden dacht ik die vroegen er speciaal om.
wil je meer weten, stuur dan maar even een pb, dan zoek ik het op.
Kimath
13 jaar geleden
Heel goed antwoord, je weet niet of de medicijnen volgens de voorschriften bewaard zijn.

Andere antwoorden (5)

Als dat niet kan, zal dat zijn omdat er mee gesjoemeld kan zijn. Een famaceutisch bedrijf kan het betalen als ze een schadeclaim m.b.t. een verkeerd medicijn krijgen - maar jij niet. Dan ga je failliet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat dan een niet-medicus aan anderen medicijnen verstrekt. de ontvanger kan het medicijn dan onoordeelkundig en foutief (verkeerd-te hoge/te lage dosering- behandelend arts niet op de hoogte etc.etc.) gebruiken/innemen. Levensgevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De samenstelling van die medicijnen is op jou gewicht en leeftijd afgesteld. Wat voor jou goed is, kan voor een ander fataal zijn.
jc54
13 jaar geleden
Omdat er nu eenmaal mensen zijn die niet te vertrouwen zijn. Medicijnen mogen gewoon maar 1x uitgegeven worden.. Best zonde, maar het is gewoon niet legaal..
Voortaan meerdere keren een kleinere doses halen..?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kan gevaarlijk zijn voor mensen die ze verkeerd innemen, wel kun je ze terugbrengen naar de apotheek, die zorgen ervoor dat ze weer opnieuw gebruikt kunnen worden of op een speciale manier worden afgevoerd. Zo kan iemand er ook geen foute dingen mee doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze worden niet opnieuw gebruikt.