Hoe kun je testosteron verminderen?

ik heb er last van kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (4)

Je mag hier absoluut niet zelf mee experimenteren en de enige manier om dit voor elkaar te krijgen is om eerst advies in te winnen bij je huisarts.

Het beïnvloeden van hormonen door ze te stimuleren dan wel te blokkeren kan hele verstrekkende gevolgen hebben.

Toegevoegd na 3 minuten:
Pas ook op met allerlei zogenaamde tips over het verlagen van testosteron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om het te verminderen kun je alles doen wat slecht is voor jouw lichaam . oa. slecht eten .roken .alcohol en jouw zelf helemaal uitputten .
Maar dit is jouw niet aangeraden om dit allemaal te doen .
Dus als het een echt probleem is voor jouw dan zou ik het
met de dokter overleggen .
Zelf knoeien met jouw huishouding kan grote gevolgen hebben voor jouw lichaam .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen rood vlees eten, maar ik zou de huisarts raadplegen en hem om een goed advies vragen eventueel verdere stappen naar een specialist. Je kan wel zeggen ik heb last van te veel testosteron maar wat is daar de oorzaak van. Het is beter de oorzaak aan te pakken dan de symptomen te bestrijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door middels van het hormoon oestrogeen (vrouwelijk hormoon) te nemen nemen wordt de spiegel testosteron minder.