Waar gaat het water in je oor heen, na het zwemmen en of douchen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.4K
Cryofiel
13 jaar geleden
Zie deze vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/water-oren.91904

Het beste antwoord

Dat water wordt tegengehouden door je trommelvlies.

En dan loopt het er weer uit.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als het trommelvlies niet goed afsluit, of als er een gaatje in zit, dan kan je er last van hebben dat het water
niet goed weg kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat loopt er gewoon weer uit!

Toegevoegd na 1 minuut:
Eventuele kleine druppels die verder nog achterblijven drogen vanzelf op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er weer gewoon uit.
Het blijft in de open gehoorgang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je na het douchen of zwemmen last hebt van water dat achter blijft (verstopte oren) is dat niet zo zeer het water, danwel je oorsmeer, dat door het water een beetje op drift is gekomen.

Het moment dat je oor weer open 'plopt' Heerlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
achtergebleven water zal er altijd weer uitkomen dan wel niet door de oorgang dan wel door de buis van eustagius

Toegevoegd na 2 minuten:
de buis van eustachius is een buis die van je oren naar je mond en oorholte, die er voor zorgt door te gapen of geeuwen dat de druk aan weerskanten van het trommelvlies gelijk blijft (knap staaltje techniek het menselijk lichaam)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn al wat goede antwoorden genoemd. Wat bij mij altijd goed helpt, is als ik ga slapen. Dan lig je op je zij en voel je na een paar minuten dat het water er weer uit loopt.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja is ook een goede tip maar dan wordt je kussen wel nat en dat vind ik niet zo'n goed idee. ligt ook niet echt lekker denk ik
Kimath
13 jaar geleden
Het is niet dat er heel veel water uit je oor stroomt hoor :P
Hooguit een paar druppels.
Ik meld het alleen even omdat dit de enige manier is die bij mij werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hihihi oke.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens te springen en op je hakken te landen n paar keer achter elkaar met je hoofd iets schuin naar achter.
Kimath
13 jaar geleden
wat een aparte methode, daar heb ik nog nooit van gehoord :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar het werkt springen of even je hoofdschudden naar de zijkant toe dat helpt bij mij altijd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou je herkent het misschien van de kethupfles, je doet de dop erop houd de fles op de kop en slaat op de dop, door de aantrekkingskracht wat meer druk te geven door het landen op de hakken worden de druppels a.h.w. naar beneden gedrukt, je spring dus het vocht krijgt vaart maar wordt abrupt gestop door de landing, het water kruipt daardoor sneller richting aarde en verlaat zo de gehoorgang zodra het water lucht toelaat in de gehoorgang, door je hoofd wat schuin naar achter te houden komt het water loodrecht naarbeneden wat de snelheid verhoogt en het verlaten van de gehoorgang vergemakkelijkt, proberen is weten.
Zolang het trommelvlies in tact is via de gehoorgang naar buiten en anders via de buis van Eustachius