Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik goed afvallen??

Ik ben 12 en echt aan de ruime kant....maar bij mij helpt het niet om minder te eten..als ik minder probeer te eten eet ik juist meer.... wat moet ik doen??

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (12)

Proberen de lekkere tussendoortjes te laten staan en gaan sporten zodat je calorieen verbruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een lijstje bijhouden van wat je allemaal op een dag.
en dan voor jezelf bjhouden wat je wel en wat je niet wilt.
en belangrijk dat je naar een dietist(e) gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het schijnt dat een goede nachtrust ook heel belangrijk is voor mensen die graag een goed gewicht willen hebben.
Ik kan me vergissen, maar 22.30 uur vind ik vrij laat om op te blijven voor een meisje van 12.

Mijn tip: Ga naar bed, zorg voor een goede nachtrust, begin de dag morgen met een goed ontbijt. Het ontbijt is eigenlijk de belangrijkste maaltijd per dag.

Verder ben je nog in de groei, dus moet je vooral zorgen dat je niet te weinig eet. Zorg voor goede verantwoorde voeding, heb je 's middags een hongergevoel, pak dan een appel in plaats van een koekje.

Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Prachtig +
Veel tips kun je vinden bij www.voedingscentrum.nl . Hier kun je ook controleren of je echt aan de ruime kant bent. Mocht het zo zijn, probeer dan de lekkere tussendoortjes over te slaan en te gaan sporten. Maar dat hoeft niet perse in de gymzaal, je kunt ook eens gaan fietsen of een hond (van de buren) uitlaten.
Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ga je niet vastbijten in het afvallen. Probeer op hetzelfde gewicht te blijven. Je bent nog in de groei, dus als je groeit, met hetzelfde gewicht, krijg je een ander figuur.En dan blijkt het gewicht helemaal niet meer zo ruim te zijn, maar gewoon gemiddeld.
(Lees meer...)
anneliez
15 jaar geleden
Eet net zoveel en lekker als je wil, maar ga elke dag hardlopen rustig beginnen en opbouwen tot 1 uur per dag beter is nog om lid te worden van een atletiekclub.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bewegen en eten.
Trap ipv lift, fiets ipv je laten brengen, dat soort onzin maar het werkt wel.
Wandelen, elke dag of zo vaak mogelijk, een kwartiertje of wat langer flink doorstappen. Bijvoorbeeld 'savonds, want dan slaap je nog lekkerder ook.
Sporten, probeer iets te zoeken wat je leuk vind.

Eten is lastiger, probeer niet minder te eten maar anders/beter te eten en drinken.
Water of sap ipv cola.
Een wortel ipv chips.
Fruit ipv koekjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bezoek een dietist. Dan kan je afvallen op een manier die het allergezondst is. Want gezondheid is nog veel belangrijker dan een mooi gewicht.
Bovendien wordt het toch vergoed, dus is het gratis. (in Nederland tenminste, en als je je eigen risico al gebruikt hebt)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kinderen van jouw leeftijd moeten afvallen door een poos op gewicht te blijven. Je groeit zo vanzelf naar het gewenste gewicht toe als je ouder en langer wordt. Tenminste, als je echt te zwaar bent. En inderdaad, van lijnen krijg je honger. Niet doen! Eet gezonde dingen, zoals volkorenbrood en doe daar bij voorkeur geen zoetigheid op maar hartig beleg, zoals kaas, vleeswaren en pindakaas. Geen vruchtensap maar eet fruit en wees ook niet bang voor een beetje vet. Dat heb je je nodig. Met goed eten voel je je beter en je hebt minder honger, zodat je tussendoor minder snoept. Heb je tussendoor toch een keer trek, neem dan wat noten of een stukje worst.

Toegevoegd na 20 minuten:
Weet je je BMI? Of anders, wat is je gewicht en je lengte?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet!

Je bent 12, je moet absoluut niet afvallen tenzij je enorm overgewicht hebt (dat is wat anders dan aan de ruime kant zijn) en dan nog niet zonder professionele begeleiding. Je bent volop in ontwikkeling, en die ontwikkeling kun je echt schade toebrengen door te diëten.

Denk je echt dat je te zwaar bent, ga dan naar je huisarts, die kan je verder helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hallo, Om af te vallen is er echt maar één manier: meer calorieen verbranden dan er via de mond binnenkomen. Dat geldt niet alleen voor eten, maar ook voor drinken: frisdrank is een grote bron van calorieen...
Een manier om minder calorieen binnen te krijgen is: alles wat je eet van een bord eten, en met bestek. Dus NIETS, maar dan ook echt NIETS uit de hand eten!! Alles wat je drinkt (behalve kraanwater) uit een glas. Er speciaal voor gaan zitten. Niet eten of drinken als je tegelijk iets anders aan het doen bent. Hierdoor ben je je ervan bewast wat en wanneer je eet, en zal je ongemerkt al flink afvallen. Je kan het ook nog versterken door meer te bewegen. En dan niet 1 keer per week naar de sportschool, maar elke dag minstens een half uur flink fietsen of hardlopen. Voor één koekje moet je al gauw een half uur flink bewegen, dis aan de eet-kant valt het meeste te halen.....
succes.

p.s. Veel van je leeftijdsgenoten zijn niet echt te zwaar, maar hebben een negatief beeld over hun eigen lichaam. Laat eventueel een objectief persoon vaststellen hoeveel je te zwaar bent. Wees tevreden met je lijf, dan heb je ook minder reden om je frustratie weg te eten...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je moet het boekje kopen 'waarom Franse vrouwen niet dik worden.'
Heb ik ook gedaan, werkt perfect ! Niks geen sport/streng dieet. Gewoon eten wat je lekker vind, maar in proporties. Het gaat daar om je mentaliteit te veranderen, er staan goeie tips in en het boekje is echt niet duur ! (Ik heb m via bol.com)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing