Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik kan niet lezen in de auto want dan ben ik altijd duizelig. Is daar een verklaring voor?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

Dat is een vorm van wagenziekte. Een vriendin van mij heeft het ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je leest, dan zien je ogen niet wat je voelt.
Je lichaam voelt dat je beweegt, maar je ogen zien een (stil) boek.
Heel veel mensen hebben hier last van. De een meer dan de ander.
Gewoon even weer naar buiten kijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is inderdaad een vorm van wagenziekte. Je kunt proberen met een "strip" onder de auto werkt bij mijn vrouw en kinderen heel goed.
Zelfs als ze niet weten dat hij er niet wel of niet onderhangt (ivm nieuwe auto of als hij versleten is) dus onbewust zijn ze wel of juist niet misselijk.
Zo'n strip kost maar een paar euro en ik heb er heel positieve ervaringen mee
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kimath
15 jaar geleden
wat voor strip is dit? heb je hier een plaatje van?
En op wat manier helpt dit tegen wagenziekte?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt ze gewoon bij bijv. Halfords of Carstyle halen kosten maar een paar euro.
Wel zorgen dat de bevestiging goed contact maakt met het metaal van de auto.
Hij werkt doordat hij de statische lading die in de auto ontstaat naar de weg laat wegvloeien.
In auto's met een dieselmotor hebben mensen over het algemeen minder last door dat door het ontbreken van een ontstekingsysteem (bobine) er minder statische lading in de auto wordt opgebouwd.
http://www.carstyleshop.nl/components/com_virtuemart/show_image_in_imgtag.php?filename=3efef443fded0b46b946c65b003f7ce6.jpg
ik heb het ook, maar bv niet als ik in een volkswagen bus rijd, dan kan ik uren lezen.

Toegevoegd na 3 uur:
dus hoog zitten en een goede vering, maar als er veel rotonde's zijn, leg ik het boek even weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing