als een mens niet zou kunnen zweten wat zou er gebeuren?

en je woont op de noordpool??

Toegevoegd na 2 minuten:
de vraag ziet er een beetje raar uit maar dat komt omdat mijn hersenen niet echt goed kunnen werken snachts

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In ons lichaam zit een soort thermostaat, die onze lichaamstemperatuur regelt. Ook al wonen we op de noordpool, waar het niet warm is, zullen we toch af en toe zweten om op de juiste temperatuur te blijven, we hebben immers kleren aan om ons warm te houden en bij een lichamelijke inspanning, als is het maar lopen, zal toch warmte gegenereerd worden en door te zweten koelen we een beetje af. Zonder te kunnen zweten zullen we het dus te warm krijgen, ook al zitten we op de noord pool.

Op de noordpool hoef je niet te zweten. Er zou dus dan niet veel gebeuren. Dreig je 't toch warm te krijgen, dan stap je gewoon even uit je iglo.

Je hebt denk ik een groter probleem als je in de tropen woont en niet kunt zweten, ik kan me voorstellen dat je dan zonder speciale maatregelen snel oververhit kunt raken. Op de Noordpool, ach, meestal is het daar niet zo bloedheet ;p

Een mens is een dier, net als bijvoorbeeld een varken. Varkens kunnen niet zweten en bij warmte ademen zij meer vocht uit door meer of minder te hijgen met de bek open. Dat zie je ook bij honden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100