Als je veel afgevallen bent en je wil de oorzaak (minder eetlust door medicatie) prive houden, wat kan je dan als rede geven?

Ik ben niet sportief.

13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom wil je het prive houden? wat maakt het uit dat je daar pillen voor gebruikt hebt, toch?

Het beste antwoord

De ultieme methode om af te vallen is minder eten. Dat kun je toch gewoon als reden opperen? De manier waarop je dat gedaan hebt is een ander verhaal, waar je het helemaal niet over hoeft te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Dat ligt er een beetje aan of je nu echt te mager bent geworden, of dat je nu juist een leuk gezond gewicht hebt.

Als dat laatste het geval is, dan mompel je iets
over een nieuw geheim recept.
Of een andere manier van koken
Of je leeftijd.
Of op je werk zeg je: ja, jullie laten mij ook zo hard werken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan toch zeggen dat je wilde afvallen en dat je daar tot nu toe behoorlijk goed in slaagt ?
Als het voor jou een negatieve bijwerking is, zou ik contact opnemen met de dokter en overleggen wat er eventueel aan te doen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk gaat dit niemand iets aan, maar als mensen toch vragen stellen kun je altijd zeggen, dat je blij bent die kilo's kwijt te zijn. Ik wilde er altijd al iets vanaf en door vasthoudendheid is het mij gelukt. Gewoon door minder te eten, gezonder te eten en meer te bewegen. Maak er maar wat van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon zeggen dat je verliefd bent :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
:D
Annswers
13 jaar geleden
:D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
das een goeie smoes.nl :-)
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuk!
Jammer dat ik nog geen plusjes mag uitdelen. Je zou er een verdiend hebben.
Lastig hoor! Want je moet bij het geven van een andere dan de werkelijke reden, wel rekening houden, dat die reden dan ook geloofwaardig moet zijn.
Anders ben je nog veel verder van huis, en gaan mensen speculeren. Dat zou nog weleens veel vervelender kunnen zijn.

Het enige wat ik kan bedenken is, dat je zegt dat jij dit zo wilt. Gewoon dat je het fijn vindt om heel slank te zijn.
En dan maar afwachten.

Ik wil me nergens mee bemoeien, maar misschien moet je je ook nog eens afvragen waarom dat zo nodig prive gehouden moet worden. Medicatie lijkt me niet iets waar mensen zo'n moeite mee zouden hebben. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
ja ik begrijp je punt en dat deed ik eerst maar dan vind ik het lastig omdat je dan uit moet leggen waarvoor de medicijnen zijn. En dan denk ik ook, ik vertel dat vanwege een opmerking over mijn uiterlijk, niet omdat ik het erover wil hebben met die persoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies. Niet iedereen die een opmerking over je uiterlijk maakt, hoeft jouw ziekte- en/of medicijngeschiedenis te weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers, het gaat om één persoon? Dan ligt het wel anders denk ik. Zeker als het ook nog gaat om een opmerking die jij niet als prettig ervaart, kun je gewoon maar wat aan kletsen. Zo iemand heeft natuurlijk ook niks te maken met jouw medicatie.
Bij mijn antwoord dacht ik meer aan een grote groep mensen (familie, kennissen, buren)
Dat die mensen onderling gaan roddelen en speculeren is dan ook niet aan de orde.
Ik hoop dat je iets kunt vinden om ondanks die medicijnen niet al te dun te worden. Verwen jezelf zo nu en dan maar met wat lekkers! Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ 1
Als iemand tegen je zegt: Hey, ben je afgevallen?
Gewoon zeggen: Inderdaad ja, leuk dat je het zegt :)

Ik zeg meestal dat ik gestopt ben met koekjes eten en daardoor ben afgevallen.
13 jaar geleden
Ik zeg: eerlijkheid duurt het langst!
Bij degene hou het bij koekjes of afslank thee, of je eet geen friet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de oorzaak prive wilt houden en dus geen antwoord wilt geven, maar ook niet wilt liegen, dan zou je geheimzinnig kunnen glimlachen en "voor je een vraag, voor mij een weet" kunnen antwoorden.

Toegevoegd na 49 seconden:
ik bedoel te zeggen: "voor JOU een vraag, voor mij een weet".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt alsof je je wilt/moet rechtvaardigen dat je afgevallen bent. Zolang je dat niet hoeft, kun je toch gewoon zeggen, wat je wilt zeggen? De waarheid, een smoesje of gewoon dat je erg blij bent hoe je er nu uitziet (als dat het geval is, of als je nu te mager zou zijn: 'met de kerst zitten de kilo's er weer op!').
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon zeggen dat je het erg druk hebt gehad en daardoor wel eens een maaltijd hebt overgeslagen en dat stress ook af doet vallen. Tja, de winter komt eraan en dan heb je zowiezo moeite met eten in het begin. Altijd al gehad!;)
amc
13 jaar geleden
Zeg gewoon dat je het Sonja Bakker dieet hebt gevolgd.