Hoe vinden muggen je in een donkere kamer?

Toegevoegd na 9 minuten:
En helpt het om het licht in een andere kamer aan te zetten zodat ze daarheen gaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

De antwoorden die je waarschijnlijk zult krijgen, hebben te maken met geur.
Dat is niet zo.
Ze vinden je via je infra rood straling, warmte dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kachels worden zelden door muggen gestoken,
Muggen kunnen - ook in het donker - een mens of dier gemakkelijk lokaliseren door hun uitstoot van Kooldioxide (CO2). Hierna selecteren muggen op basis van ultraviolet licht, geur en warmte. Met nam
de de geur van zweetvoeten trekt ze sterk aan.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
muggen ruiken je ze komen op geur af. licht trekt muggen aan. die muggen ruiken je vervolgens en prikken je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Muggen worden aangetrokken door warmte en geur. Naar verluid helpt het om een varken in je slaapkamer te stallen. Muggen vinden dat nog lekkerder dan mensen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ter onderbouwing van dit idee: Varkens hebben een iets hogere lichaamstemperatuur dan mensen en zijn daardoor aantrekkelijker dan mensen.