Is het slecht voor het lichaam en de groei van een 15jarige om iedere dag een stuk of 20 push- en situps te doen?

Ben een man

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Nee, dit is niet slecht voor de groei. 20 push- en situps zijn helemaal niet zoveel. heeft alleen maar positieve effecten.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Het is niet gezond op die leeftijd om zwaar aan fitness te doen. (met gewichten)
Push en sit ups kunnen niet zo heel veel kwaad.
Mijn dochter is een fanantiek turnster van 9 en moet ze ook doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik die leeftijd had deed ik heel veel lichamelijk zwaar werk en ik heb er niets aan overgehouden. Ook mijn lengte is precies de gemiddelde van Nederland.
Geen enkel probleem dus.
Zo'n jong lijf moet wel heel wat meer kunnen verdragen dan die paar oefeningen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je lichaam kan dat makkelijk hebben je moet alleen niet heel fanatiek gaan trainen. nu krijg je gewoon een lekker strak lijf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ikzelf train ook best wel (3 X per week) en doe ook zo'n 25 push ups en sit ups.nou,vlgs mij kan dat helemáál geen kwaad,maar als je het te snel wilt doen of tevéél(zeker in het begin) dan moet je oppassen,want dat kan dan een belasting voor je spieren zijn,weet je.Je moet het ook langzaamaan opvoeren,net als met de halters (je hebt kleine halters om gewichten te heffen om b.v. je bicepsspieren,je onderarm je borstspieren en deltaspieren sterker te maken).naast trainen = zwemmen een hardstikke goeie manier om je lichaam a.h.w. te ontspannen.