Ik bijt heel erg op mijn nagels, vooral tijdens tv kijken. Hoe kom ik hier vanaf?

kent iemand een middeltje of manier om gewoonte te stoppen? :D ik ben jullie nu al heel erg dankbaar!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik denk dat je bij de drogist (verbeter me als ik het fout het) een heel vies middeltje te kunt krijgen om op je nagels te smeren. Dan stop je er wel mee!
Of iets om je nagels doen helpt ook.

Motiveer jezelf en beloon jezelf als je ermee stopt! Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ dat klopt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bytex. Hielp mij als kind van het duimen af, niet van het bijten :-(

Andere antwoorden (7)

Nagelbijten doe je vaak, om even ergens mee bezig te zijn. Kun je oplossen, door iets in je hand te nemen en daarmee te gaan spelen/ pielen. Denk bijv aan een stressbal, een pen of gewoon een paperclip. Je zult zien, dat als je hiermee bezig gaat, je niet meer aan het bijten slaat.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Trek handschoenen aan tijdens het t.v. kijken.

Iedere keer als je toch je vingers naar je mond brengt, even heel erg bewust worden van het feit dat je nagels bijt. Zeg dan tegen jezelf; Ik bijt geen nagels meer!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je het bij tv kijken doet zou ik er wat tijgerbalsem op tippen dat is vies..
of net wat mijn dochter deed pleisters erop vooral s'nachts
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens een sjaal te breien. Dan kom je niet aan bijten toe.

Als je de vieze smeerseltjes nog niet hebt uitgeprobeerd: zeker doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van die dunne handschoentjes aan doen dan leer je het vanzelf af. er is ook spul te koop bij de drogist het heet volgens mij bitetex
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan iets van levertraan op je vingers doen... Extreem smerig, maar het geeft misschien wat troep.?! en anders heb ik nog een goede? site gevonden, waar je vast wel wat ideeën kan vinden. Nagellakremover is ook een goede, maar pas op dat je het niet teveel in je mond krijgt.!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vriendin van mij heeft acrylnagels laten zetten een poos geleden , en sindsdien bijt ze niet meer . Misschien dat je dat eens zou kunne proberen . Acrylnagels zijn hard , daar is dus geen beginnen aan om daaraan te bijten .
Succes !

Toegevoegd na 17 minuten:
Oeps! :S aan je gebruikersnaam te zien is dat misschien niet de juiste oplossing , of heb ik het mis?
Sorry
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben inderdaad een man haha :) toch bedankt!