Je bloed wordt niet abnormaal door bloedprikken, antwoord is dus 'meteen'.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry, ik zie dat je het specifiek over de hoeveelheid hebt en neem aan dat je wilt weten wanneer de geprikte hoeveelheid is aangevuld. Dat zal vooral afhangen van de hoeveelheid zelf. Of er een buisje is geprikt of dat je een halve liter bloed hebt afgestaan maakt wel verschil.
13 jaar geleden
Het volume van het bloed in het lichaam is na een paar uur weer op peil. Echter, de aanmaak van rode bloedlichaampjes, vooral het aanvullen van de ijzervoorraad die nodig is voor de aanmaak van de rode bloedlichaampjes, duurt langer, meestal enkele weken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je met bloedprikken gewoon wat bloed afstaan voor een medisch onderzoek of doel je op het doneren van bloed voor de bloedbank?

In het eerste geval zul je er amper iets van merken, dan is de hoeveelheid weer zeer snel normaal.
In het laatste geval gaat er wel even een tijdje overheen.

Ik heb ooit deze vraag bij Sanquin (bloedbank) gesteld (en ook hier op de site trouwens). Sanquin meldde het volgende:
"Voor mensen die gewoon normaal leven en niet al teveel sporten duurt het ongeveer 1 tot anderhalve week voor alles weer normaal is.
Als je zo’n 6 dagen per week zo’n anderhalf uur per dag sport, dan kan het tot een maand duren voor het uithoudingsvermogen en de algehele conditie weer op peil is."

http://www.goeievraag.nl/vraag/duurt-volop-kunt-sporten-bloed.12267